[sklug] pretlacanie linuxu medzi ludi

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.shadow.sk
Středa Červenec 28 09:27:20 CEST 1999

Ahoj,

On Tue, 27 Jul 1999, Stanislav Meduna wrote:

> [...]

No s tym bude este asi chvilku problem. Momentalne existuje velky pocet
vyrobcov video a zvukovych kariet a akosi vacsina z nich si
drzi popisy robenia ovladaca pre danu kartu.
Niektore z nich dokonca zakazali spravit ovladac pod licenciou GPL,
vid creative. :(

> Pokial je tato situacia typicka, treba ludom vysvetlit,
> ze nie je problem urobit dualbootovy system.
> Pokial ide o uctovnictvo, je kludne mozne, ze pojde
> pod emulatorom - treba skusit.

Pod emulatorom DOSu urcite nejake to uctovnictvo bezi.
Poznam jednu firmu, ktora to prevadzkuje.
Ale to tiez nieje riesenie. Bolo by treba nejake to uctovnictvo
pre Linux priamo.

> A ked aj funkcionari SkLUG-u prednasaju svoje prednasky
> s pouzitim Powerpointu a registracia pri vchode
> bezi na Windoze, tak co si budeme hovorit...

Plne suhlasim s pripomienkou. Tiez sa mi to strasne nepacilo
a nevedel som, co sa to vlastne prezentuje, ci je to
Linux alebo nejaky iny produkt inej nemenovanej firmy.

Posnazim sa na buducej akcii SkLUGu vytlacit vsetky Windoze. :-)
Aspon pokial to bude mozne, pretoze co sa tyka prednasok,
tak tam zasahovat nemozem. :(

> Linux treba tlacit ludom potrebujicim server.
> Treba mat pripravenu odpoved na vsetky otazku typu
> "a bude mi to tlacit z Wordu?", "a naozaj mi
> netreba ten Exchange?" Treba mat referencnych
> pouzivatelov a projekty. Atd. atd.

Ja som nastupil do istej firmy so zamerom prejst kompletne
na Linux. Ale musim povedat, ze je to tazke. Ta firma ma
asi 100 pocitacov a robi sa na nich kadeco.
Najhorsie na tom je, ze vacsina pouzivatelov nevie
robit ani s okienkami.

> Klasicky problem je tu "kto?". V SkLUG je asi viac
> technikov, ako obchodnikov s praxou mazania
> medu okolo huby...

No este sa uvidi. Ale to nemusi robit nik z vedenia SkLUGu
ale kludne to moze byt niekto z clenov (a ani to nemusi).
SkLUG mu ma len napomahat, napr. nejakymi informaciami,
ako kto riesil niektory z tychto problemov.

			Cau.
					SAL