AW: [sklug] FW: MS to buy Visio corp

Stanislav Meduna stanom na etm.co.at
Pátek Září 17 13:08:16 CEST 1999

Ahojte,

> To je ten spravny pristup.

Kazda diskusia potrebuje aj skepticky nazor, pokial
vsetci len jasaju, obvykle to dobre nedopadne.

O veciach, ktore sa tu preberaju, viem svoje (pokial
niekoho moje curriculum zaujima, tak privatne :-)).

Nie vzdy. Iba ked to ma zmysel. Inak sa Ti moze stat,
ze po nadsenom celodennom pochode zistis, ze mozes
urobit celom vzad a vratit sa na zaciatok.

> To je ten spravny pristup. A aby som bol konkretny.
> Zivotnost PC HW vdaka MS Win je 3 roky. Po tejto dome chces
> nechces musis upgradovat. To nie je pripad Linux-u (pozdravujem
> uzivatelov i386 :-) )

Uhm, tak si spusti Netscape 4.6 alebo Enlightenment na 386-ke.
Vela stastia.

> Predstavte si fy. s 500 zamestnancami. Aky je tam asi odpad PC?????
> Klient bude na MS dlllho. Linux by vsak bol schopny zabezpecit
> ochranu investicii napr. Linux clustrom. 30 CPU, vsetko hot-swap.
> Maximalna podpora network computingu.
> Znie to zaujimavo? Mnohe firmy by si to mohli dovolit
> najma vzhladom na cenu PC. Co vy na to?

Tak aby som bol zase konkretny ja. Mame produkt so
zivotnym cyklom ratanym minimalne na desat rokov.
Mame partnersku firmu, ktora sa rozhodla pre Linux
(kto je u nas najvacsim propagatorom Linuxu a kto za
to plati tym, ze s kazdou Linuxovou volovinou idu
za nim, si lahko domyslite :-)) a nas produkt na
Linuxe spolahlivo a vykonne bezi. Ide o stabilneho
partnera, instalujuceho zariadenia po celom svete.

Lenze za posledne dva-tri roky je tu uz stvrta verzia libc.
Zacali sme na libc5 (SuSE 4.x), potom prisla glibc 2.0
(SuSE 6.0), prednedavnom glibc 2.1 (SuSE 6.2) a za chvilu
bude glibc 2.1.2 (SuSE 6.3), vsetko vraj na binarnej
urovni spatne kompatibilne, pokial sa nerobia prasaciny
s internymi symbolmi. Myslite, ze nas produkt kompilovany
na 2.0 bezi na 2.1? Ani nahodou - zahlasi, ze sa zmenila
velkost cerr a este nejakeho streamu a coredumpuje.
Nehovoriac o drobnostiach ako zrazu nechodiace NIS
netgrupy, tar nekompatibilny s inym systemom, locale
funkcie fungujuce uplne inak ako v libc5 a.p., ktore sa
vyskytli.

Pre nas to znamena zohnat ten SuSE, kupit nove verzie
Motifu, vyhradit nejake tie gigabajty na disku a masinu,
ktora bude robit buildy a regresne testy a udrziavat
vsetky tieto verzie pre pripad, ze bude treba robit
nejake bugfixy v uz existujucich prevadzkach.
Reinstalacia nie je volbou (downtime obvykle
stoji tazke peniaze) a zakaznik je zvyknuty,
ze instaluje najnovsi Linux, ktory je na trhu.

A teraz mi povedzte, ako mam ten slavny Linux obhajovat
pred nasimi sefmi a co asi ten nas partner povie
niekomu, kto sa ho spyta na skusenosti s Linuxom.

Je mi luto, ze tu zase raz neprinasam nadseny "Linux
is cool, M$ sucks" nazor, ale su tu aj problemy
a zatvarat pred nimi oci nema zmysel.

Zdravi
--
					Stano