[sklug] napad

Stanislav Meduna stano na meduna.org
Neděle Červen 23 20:06:35 CEST 2002

Ahoj,

posielam odpoved aj do listu, nielen Tebe

Pavel Petrovic wrote:

> hmm... neviem, ved je rozdiel medzi volnym a zadarmo... ci nie? ;-)

To sice je, ale aspon zasada primeranych nakladov by asi dodrzana
byt mala. Pozrel som si ten zakon a su to klasicke pokrutene formulacie,
v ktorych sa ani diva svina nevyzna.

Pokial ide o povinne zverejnovane informacie, plati:

   Informácie podµa § 5 sa zverejòujú spôsobom umo¾òujúcim hromadný prístup.

A co je to hromadny pristup?

   Hromadným prístupom k informáciám je prístup neobmedzeného okruhu
   ¾iadateµov pomocou telekomunikaèného zariadenia, 4) najmä
   prostredníctvom siete internetu.

Hmm, vsetci sme mudrejsi, ze ano :-) Poznamku 4 odkazujucu na zakon
110/1964 v zneni neskorsich predpisov som uz nemal silu hladat.

Zda sa ale, ze je pravom ziadatela urcit si sposob poskytnutia
informacie, pokial je to mozne:

   Ak informáciu nemo¾no sprístupni» spôsobom urèeným ¾iadateµom,
   dohodne povinná osoba so ¾iadateµom iný spôsob sprístupnenia
   informácie.

Pokial je ju mozne spristupnit ako doc, isteze je mozne ju
spristupnit aj ako txt alebo html.

Ale ako inak, IANAL (I am not a lawyer) a co sa z toho vsetkeho
da aplikovat na prax, netusim...