[sklug] napad

Stanislav Marek stenzel na inmail.sk
Středa Červen 26 09:09:18 CEST 2002

cafte
> AFAIK nielen ze nemali, ale oni to urobit nesmu. Niekto co sa
> vyzna v prave: prosim, precitajte si zakon o slobodnom
> pristupe k informaciam a napiste, ci je to naozaj tak.
> Rozhodne je tam nieco o volnom pristupe a to format, na ktoreho
> citanie potrebujem soft za xx 000 podla mna nie je.

zakon  211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení
niektorých zákonov (zákon o slobode informácii) neriesi formaty, riesi iba
fakticky pristup k informaciam a jedine, co by mohlo korespondovat s
formatom, je forma vybavenia ziadosti: podla § 16/1 informacie sa
spristupnuju najma ustne, nahliadnutim do spisu vratane moznosti vyhotovit si
odpis alebo vypis, odkopirovanim informacii na technicky nosic dat,
spristupnenim kopii predloh s pozadovanymi informaciami, telefonicky, faxom,
postou, elektronickou postou. Ak informaciu nemozno spristupnit sposobom
urcenym ziadatelom, dohodne povinna osoba so ziadatelom iny sposob
spristupnenia informacie. Najdolezitejsi je asi ten posledny (emailom), je
vsak otazne ci to osloveny organ posle ako mail s prilohou (§14 ziadost mozno
podat pisomne, ustene, faxom, elektronickou postou alebo inym technicky
vykonatelnym sposobom), alebo plain text V ziadosti musi byt uvedena
pozadovana forma. Ja by som videl za najschodnejsie, to dispozitivne
dohodnutie sposobu spristupnenia informacie.

> Toto je podstatne a pokial mame oporu v zakone, malo by to pre
> statne institucie stacit.

ako som povedal, zakon 211... neriesi formaty a ani nepoznam zakon, ktory by
ich riesil, je teda sporne, ci si urad, ked posle M$.doc splnil informacnu
povinnost. osobne si myslim ze nie, ale radsej by som dopredu upozornil, aby
mi neposielali take a take formaty.

stenzel

a len tak BTW skuste si pozriet informacie o zakone o slobode informacii tu
http://www.bratislava.sk/211-2000/UVOD.HTM :-))