[sklug] Lugcon a Sun Tech Days

Stanislav Meduna stano na meduna.org
Pondělí Listopad 4 20:31:28 CET 2002

On Mon, Nov 04, 2002 at 04:57:08PM +0100, Radovan Semancik wrote:

> Ked sa tito pani dohodnu so zvyskom sveta (a medzi sebou), tak by hadam
> mohli vyprodukovat aj kvalitnu prednasku :-)

:-)))

> (BTW, kryptograficka komunita je rozhadana viac ako vyhladovana svorka
> psov nad ohlodanou kostou) ... :-)

To je asi normalne - toto je viac veda ako programovanie
a tento pristup vidiet aj v inych disciplinach - od matematikov
cez fyzikov po cojaviem lekarov.

> .. len by som nerad aby sa to zvrhlo na komercnu akciu. Velmi sa mi to
> totiz paci ze na lugconoch mozem zabudnut na komercne kaleraby a
> rozpravat ako mi huba narastla :-)

Na druhej strane publikum lugconovskeho typu je podla mna
take, ze to kazdy s nepodlozenymi kalerabmi skusi nanajvys
raz - v publiku sa totiz urcite na kazdu z oblasti najde
aspon jeden clovek, co dotycneho v takom pripade kvalifikovane
roznesie v zuboch. Nepochybujem, ze pre kryptograficku
oblast by si tuto ulohu rad a dobre zastal aj Ty :-)

> Uroven 'vhodnej komercnosti' by som definoval asi takto:
>
> 1) logo firmy na slajdoch je OK, kym je nenapadne. Predstavenie firmy v
> ramci prednasky by som vsak obmedzil na jednu az dve vety.
>
> 2) Predstavenie komercneho produktu by som bral len ak ma priamy suvis s
> Linuxom.

Logo firmy by som dal tam, kde ta prednaska vznikla na naklady
firmy (v pracovnom case, na firemnom hardware a.p.). V mojich
prednaskach som si sice trosku pozical vseobecny vyzor folii,
ale logo som pre istotu dal prec.

Strucne predstavenie firmy ako sucast svojho predstavenia sa
vidim ako normalne. V pripade predstavenia nejakeho use-case
pre nasadenie Linuxu v konkretnej firme sa asi nebude dat vyhnut
castejsiemu menovaniu danej firmy, ale to by vadit nemalo.

Ja by som to mozno ani nedefinoval ako komerciu - skor by tie
prednasky mali splnit aspon jedno z nasledovneho:

- predstavit technologiu
- predstavit software
- predstavit use-case

pochopitelne tykajuce sa Linuxu (s miernymi exkurzmi do inych
free oblasti). Ci v tom nejaka firma bude hrat vacsiu alebo
mensiu ulohu je mi v zasade jedno, ale malo by ist o technicke
alebo "filozoficke" prednasky a nie ciste o obchodne zvasty.

Sam uvazujem nad kratkou prednaskou o produkte, ktory spoluvyvijam
a ma aj Linuxovu verziu, ale zatial som to zavrhol prave kvoli
tomu, ze ma nenapada model s dostatkom techniky a bez rizika,
ze to bude vnimane ako komercia. Pokial ale ziskam od sefstva OK
a od kolegov info tykajuce sa nasadenia v CERN-e, kde sa rodi
velmi zaujimavy distribuovany system pre riadenie fyzikalnych
experimentov s impozantnym mnozstvom spracovavanych dat a z toho
vacsina na Linuxe, urcite sa pokusim z toho nieco vytvorit.

> 3) Komercnu (marketingovu, PR) prednasku by som nebral ani od sponzora
> (a hlavne nie od sponzora. Sponzori dodavaju najhorsie prednasky, mohol
> by som menovat niekolko velkych a znamych firiem ako odstrasujuci
> priklad).

Je to asi hudba buducnosti, ale ak Lugcony ziskaju popularitu,
mozno budu mat nejaki sponzori zaujem na nom vystavovat. T.j. plnu
prednasku nie, ale aby tam niekde sedel, rozdaval letaky, cez
prestavky sa rozpraval s ludmi prejaviacimi zaujem a k tomu
by este na akciu prispel, to by mi urcite nevadilo.

Zdravi
--
                                       Stano