[sklug] [jasan na x31.com: Nova stranka SKLUGu]

Jan Sarenik jasan na x31.com
Neděle Listopad 27 22:09:22 CET 2005

Ahoj!

> Suhlas, tiez som viac za obsah ako za formu. Urcite by som
> ale spravil nejaku navigaciu pristupnu z kazdej stranky -
> 'spat na hlavnu stranku' a navyse na konci mi pripada
> neprehladne.

Ano, na to sa urcite pozriem, niesi prvy co mi to vytyka.
Mas konkretny napad ako by to bolo lepsie (odkaz na nejaku stranku
s podlaTeba dobrou navigaciou...)?

> Hm, vyslovit nazor je podla mna dobra vec aj ked dotycny nevie
> konkretne pomoct. Takze si to dovolim tiez.

Suhlas. (Sice pri extremnom ponimani tohto suhlasu mozeme dojst az
k obrovskemu mnozstvu nezmyselnych nazorov. Nastastie toto -- mam
namysli Stanov mail, nie moj -- nieje ten pripad.)

> To nie je tak jednoduche a rad to rozdiskutujem niekde pri pive
> (eh, v tvojom pripade skor pri caji alebo tak :)). Neber to
> (ty ani nikto iny zo sr) ako urazku, ale podla mna SkLUG-u
> momentalne chybaju ludia s viziou siahajucou dalej ako
> po najblizsi Lugcon, ktori su schopni ostatnych tahat
> dopredu.

No, za to by som ruku do ohna nedal :)

(A citatel mailu sa zarazil, lebo nevie, za co by som nedal ruku do
ohna... autor odpovede to vsak nechava na domyslavost citatela.)

> No, lenze napr. ja som sice meno Jana Husara poznal (pravdepodobne
> z Trendu, ktory odoberam), ale ze nieco ako SKOSI existuje som
> sa dozvedel na tomto lugcone. Viditelnost SkLUG-u je uprimne
> povedane mizerna a pokial mame v Trende kontakty naklonene
> open source, treba to vyuzit aj pre SkLUG - to je totiz medium
> ktore citaju ludia s realnym vplyvom vo firmach, ktori
> su jednoznacne nasou cielovou skupinou.

Nasou?

Asi nieje celkom jasne na co je SKLUG. Alebo teda aspon to, na co si ja
myslim, ze SKLUG je. Ja si myslim toto: SKLUG by mal byt odrazovym
mostikom pre zacinajuceho pouzivatela OS GNU/Linux, ktory by sa podlamna
nemal dostat len k zdrojom komercnej povahy. Mali by to byt ludia,
s ktorymi sa da komunikovat. Nic viac v zakladnej uvahe o SKLUGu.
Vsetko ostatne co sa robi naviac je proste naviac (podla mna). Linuxove
Vikendy su samozrejme super a potrebne. Ved sa aj snazime aby sa konali.
A pomaha pri tom kde kto.

O tomto sme dumali tyzden pred poslednym LinuxVikendom s chalanmi (okrem
SALa), ktori su teraz v SR. Keby padol SKLUG, padla by aj domena
linux.sk, teda nepadla, iste by ju niekto sikovne kupil a je otazne na
co by ju pouzil, kedze ako sa zda vela ludi na Slovensku nieje, ktori by
chceli k Linuxu pristupovat ako k alternative. Fakt. Mozno to niekomu
znie ako prehnany ideologizmus, ale osobne naozaj vidim pod Linuxom
nieco viac. Linux nieje ani taky podstatny, ale tazko povedat, ci by som
niektore veci v zivote pochopil tak ako ich chapem, keby nebolo Linuxu.
V takomto duchu (sice bez fanatickych caciek) by som rad prilozil svoje
polienko do pahreby informovanosti.

Urcite rad prijem zmysluplne navrhy (najma od ludi, ktori do toho maju
co povedat -- a pozor, tato zatvorka kupodivu nevylucuje z hry ludi,
ktorych zatial nepoznam; treba to spravne pochopit), ale nesuhlasim
so zachrancami sveta, ktori sa do plena spytaju, a potom, ak im niekto
odpovie, sa snazia robit to, co si niekto iny vtedy v rychlosti
vymyslel.

Napriek tomu suhlasim, aby sme spolupracovali aj s (velkymi a malymi)
firmami. Ved to je normalna vec. Sme ludia, hrame sa na staty, firmy,
obchod... Len ono to nejde vsetko naraz. Keby tu teraz dobehol
Super JaMan a zacal by Vam blabolit o tom, kolko zmluv uz ma
podpisanych, kolko pozna ludi na vysokych postoch a ake sialene
perfektne veci vie vybavit, nebolo by to divne? Nevravim ze ja niesom
ukecany, prave naopak, skor ide o to, ze prilis prevratne postupy su mi
napriek tomu proti srsti. Ked doteraz SKLUG nikomu nechybal, asi sa to
nezmeni zo dna na den... (pokracuj v citani dalsieho odstavca)

> A na temu sponzoring .. rozdiel medzi realne sponzorovanym
> 9. lugconom a ktorymkolvek inym (bol som myslim s vynimkou
> dvoch na vsetkych) je podla mna priepastny. Preco bolo mozne
> vtedy pritiahnut IBM, zrealizovat napad s Openprojektom,
> a teraz nie?

... a ked firma IBM vedela v roku 2003 prejavit zaujem, je zvlastne,
ze pramen tak rychlo vyschol. ALE mozno je prave problem na nasej strane
a takyto konakt bol umelo zabudnuty (ti pamatnejsi si spomenu, akym
sposobom museli zacat po tomto perfektnom LugCone novi spravcovia SKLUGu
takmer od nuly - pokial viem, neprebehlo ziadne na ludskej urovni
prijatelne odovzdavanie skusenosti mladsim) a nejde az tak o to, ze bol
zabudnuty minulymi clenmi ako skor o to, ze my sme ho este zatial
neozivili (pripadne nevytvorili uplne nanovo). Ak to bude potrebne,
urcite sa tak stane.

Pardon ze tolko fnukam, ved ja len ze jedna vec je historia a rovnake
meno, ktore je tu od roku 1999, a druha vec je to, ze SKLUG by bol
uz davno po rozpade, keby sa nenaslo par presvedcenych (a verim ze to
nebolo len chvilkove - tyka sa to napodiv prave mna) ludi, ktori si
povedali ze SKLUG ma zmysel.

Stav: Ja osobne kontakt na nikoho z IBM nemam, archivy SKLUGu som sice
az tak detailne este nepreberal, ale nemyslim ze by som tam takuto
informaciu mohol najst. Vtedy ten LugCon spravil Tibor Pittich, ktory
sa po onom stretnuti verejne distancoval od SKLUGu vo vseobecnosti
(mozno to nebolo tak okamzite po tom deviatom LugCone, okolnosti
a dovody tohto rozhodnutia su mi nejasne, pretoze vtedy som sa este
nepohyboval na Slovenskej Linuxovej Scene (SLS)).

Samozrejme vsetky materialy zostali u Tibora doma a Juraj Michalek
(doterajsi predseda SKLUGu) po nich musel ist osobne ku Tiborovi domov.
Na tomto by v podstate nebolo nic zvlastne, keby sa za tym neskryvalo
,,rusko tajomstva'' - problem v komunikacii.

Nechapte tieto vysvetlujuce odstavce ako pohrdanie starsimi Linuxakmi
(menovite Tiborom). Skor ako vysvetlenie, ktore by mnohym ludom, ktori
nemaju az take detailne znalosti o diani v SKLUGu (ale maju o nich
zaujem), mohlo pomoct viac veci pochopit a v neposlednom rade by som rad
popracoval na tom, aby sa uzavrela kapitola SKLUGu, na ktory sa mozno
niektori ludia pozeraju ako na skupinu mladych vyrastkov, ktori sa
nevedia medzi sebou ani dohodnut (co informovanosti o Linuxe velmi
samozrejme neprospieva).
==> Mladi vyrastkovia teda sme (aspon poniektori), ale dohodnut sa vieme!
(tu nasleduje smajlik s vyplazenym jazykom a z typografickych dovodov
som ho radsej nahradil tou to dvojriadkovou vetou)

Rad by som si pohovoril s Tiborom, ale momentalne to nieje mozne
kvoli komunikacnej bariere na jeho strane, comu sa obzvlast netesim
ale pomoct mu s tym neviem.

> Ja som bohuzial vyvojar a nie organizator so sietou kontaktov
> na prislusnych miestach, ale myslim ze (pozor fraza :)) analyza
> pricin a oslovenie ludi co tie kontakty mali vtedy, by skutocne
> nebola od veci a odmietat podobne uvahy recami o predvolebnej
> kampani a sloganoch mi nepripada ako to prave riesenie.

Mas pravdu. S tymi sloganmi som to trosku prehnal.

> Na temu organizacia: jeden den posle niekto do listu 'kto
> mate nejaku prednasku, prihlaste sa', druhy den nasleduje
> 'nehlaste sa, bude len jeden track a uz sme plni'.

Ano, tak to bolo. A mam v tom prsty. Budem sa snazit to postupne
zlepsovat a mozno sa to niekedy naucim.

> Kto ma trochu pozna vie ze obcas trosku prezeniem s cielom
> vyvolat diskusiu. Tak hrr do mna... :)

To je super.

  Pekny vecer prajem
   S pozdravom