[sklug] Ako mat kvalitnejsie prednasky na lugcone?

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pondělí Leden 16 03:48:29 CET 2006

Ahoj,

> Pri všelijakých podujatiach, ktoré fungujú na amatérskej báze (všakovaké
> pivné piatky-stredy-pondelky, slovenské lugcony, či ostravské
> semináre) majú prednášajúcich rozličných kategórií. Niektorí sú experti v
> obore, iní vedia prezentovať, a niektorí to robia len preto, že nevedia o
> nikom lepšom a predsa lepšie keď to bude aspoň nejako. Na
> profesionálnejšie organizovanejších akciách (ako OpenWeekend) by to malo
> byť a skutočne aj je lepšie. Nie je ľahké odpovedať, čo je hlavnou
> príčinou. Zázemie, nutnosť zaslať paper dostatočne dlho vopred, zborník,
> [...]

Na OpenWeekende som prednášal, takže môžem povedať, ako to bolo.
Jednak poslať paper aj slajdy dostatočne skoro vopred, jednak sme chceli
(boli sme dvaja prednášajúci), aby tá prednáška vyzerala dobre. Keďže
call for papers bol niekoľko mesiacov (tuším pol roka) dopredu, pričom
bol vopred známy presný termín a všetky požiadavky.

Paper s nami konzultovali prednášajúci a dávali návrhy na vylepšenie.
Potom nás všetkých poslali na sústrednie, kde nám prednášali ako máme
prednášať (cvičenia, ...).

Myslím, že lepšie to už naozaj nemôže byť.

> Hlavnou témou k diskusii by mohlo byť, čo dokážu spraviť organizátori na
> prilákanie kvalitných prednášajúcich? Zabudnime na veci ako tradícia,
> pravidelný čas a miesto, ktoré nepochybne vplyv majú a zjednodušme to
> na: Čo sa dá urobiť v organizácii konferencie - lugconu - ..., tak aby sme
> nestrácali prednášajúcich a získavali nových kvalitných? Dokázali by ste
> si vypočuť prednášku v angličtine, alebo si myslíte, že je lepšie zostať
> pri bližších jazykoch?

To by ale bolo treba lugcon plánovať trištvrte roka dopredu, aby sa
kvalitní prednášajúci mali na to čas pripraviť (keď som prednášal na
lugcone, najviac mi vadilo, že som sa o ňom dozvedel mesiac alebo dva
dopredu, čo sa síce zdá byť dlho, ale dlho to zďaleka nie je pre ľudí,
ktorí by mali byť "kvalitní prednášajúci", t.j. to, o čom idú prednášať
robia aj v praxi, takže veľa času nazvyš nemajú. Keď je viac času,
stihne sa aj prednáška odkonzultovať s organizátormi...

 J.

--
Juraj Bednar
http://www.jurajbednar.com/