[sklug] Ako mat kvalitnejsie prednasky na lugcone?

Radovan Semancik semancik na nlight.sk
Pondělí Leden 16 10:22:31 CET 2006

Zdar,

Mojich $0.10:

V prvom rade, volakedy davno som napisal strucne howto ako robit
prednasky. Je to aspon nejaky zaciatok. To howto malo vcelku dobry ohlas
u zacinajucich prednasatelov, ale niekde sa stratilo. Zostalo uz len toto:
http://www.google.com/search?q=Ako+robi%C5%A5+predn%C3%A1%C5%A1ky+-+HOWTO
Je to skoda, nie?

A teraz z druhej strany. Co by mna prilikalo zase prednasat na lugcon?
Alebo lepsie povedane, preco uz neprednasam?

Mne v prvom rade chyba nieco ako "tematicky okruh". Na lugconoch sa
zacalo experimentovat s temami, konkretne lugcon 9
(http://www.sklug.sk/projekty/lugcon/archiv/lugcon9/) bol orientovany na
security, lucony 8 a 10 mali dost silny vyvojarsky podtext. V programoch
bol planovany jeden "track" (jedna miestnost) kde sa drzala tema, druha
miestnost bola "na to ostatne".

Linux ako taky uz nie je zaujimava tema (aspon pre mna). Mozno sa treba
zacat orientovat trocha aj mimo Linuxu. Co tak na najblizsom lugcone
vyhlasit cojaviem temu "OpenSource v malych firmach"? Na Kosice by to
asi bolo zaujimave. A ked sa zase lugcon otoci do nasej hlavnej dediny,
tak sa da ist na "Linux v datacentre" alebo vseobecne "Datacenter
computing", kde by sa predstavili mozno aj ine OS ako Linux (co tak mala
porovnavacka Linux-Solaris-AIX-....?). Co tak predstavit principy
clusteringu a load balancingu a ukazat ako linux bezi "vo velkom"? Co
tak zamerat jeden lugcon na "zivot bez microsoftu" a snazit sa najst
moznosti ako prevadzkovat malu firmu kompletne bez komercneho softu?

Mozno to zaplni jeden track pocas jedneho dna, ale aj jeden kvalitny den
je lepsi ako dva nekvalitne.

A moznych tem je vela. Od spominaneho Security, Datacenter a "OpenSource
v malom" cez vyvoj web aplikacii, vyvoj GUI aplikacii, OpenOffice a
spol, OpenSource v statnej sprave (toto by sa mozno dalo spravit aj
komercne), Networking az po Linuxovu zabavu (hry, video, ...). Staci si
len vybrat.

Myslim, ze taketo urceny temy by prednasajucich asi prilakalo. Mna teda
urcite (len nie do Kosic, to je na mna daleko).

--

                                           Radovan Semancik
                                             IT Architect