[linux] [RE] CMI 8330

Pavol HARHOVSKY harho na intrak.tuke.sk
Úterý Duben 6 22:02:50 CEST 1999

#Postup ako nainstalovat PnP zvukovku s cipom CMI 8330 na mainborde

	Na uvod, je moj postup ako sa mne podarilo rozchodit tento typ
zvukoveho cipu pod linuxom , v pohode mi bezi x11amp i dalsie aplikacie
vyuzivajuce zvukovku.Dufam ze ja vam sa to podari ako mne :)
	Ak budu nejake problemy mailmite mi:

			harho na intrak.tuke.sk
	alebo		harho na hron.fei.tuke.sk

 Rad pomozem :) i mne pomahali ;) (Tx 2 wedec, fanatik, spider, Cimball)

Teraz uz ten samotny postup:

1.0 Kompilacia jadra:

    sound card support			m
    sound blaster support		y
    generic OPL2/OPL3 FM ... 		y
    /dev/dsp and /dev/audio support     y
    MIDI interfase support		y
    FM syntetizer (YM3812/OPL-3)	y
    I/O base for SB ....		220
    Sound Blaster IRQ			5
    Sound Blaster DMA			1
    Sound Balster 16 bit DMA		5
    MPU401 I/O base ...			0
    SB MPU401 IRQ ...			-1

1.1 vykomompilovane jadro zavedieme tiez i moduly

2.0 naistalovat balik isapnptools
2.1 zadat prikaz pnpdump > isapnp.conf
2.2 potom treba subor isapnp.conf upravit nasledovne
	nech obsahuje

(READPORT 0x020b)
(ISOLATE)
(IDENTIFY *)

(CONFIGURE CMI0001/16777472 (LD 0

 (IO 0 (BASE 0x0530))
 (IO 1 (BASE 0x0388))
 (INT 0 (IRQ 11 (MODE +E)))
 (DMA 0 (CHANNEL 0))

 (ACT Y)
))

(CONFIGURE CMI0001/16777472 (LD 1

 (IO 0 (BASE 0x0330))
 (INT 0 (IRQ 9 (MODE +E)))

 (ACT Y)
))

(CONFIGURE CMI0001/16777472 (LD 2

))

(CONFIGURE CMI0001/16777472 (LD 3

 (IO 0 (BASE 0x0220))
 (INT 0 (IRQ 5 (MODE +E)))
 (DMA 0 (CHANNEL 1))
 (DMA 1 (CHANNEL 5))

 (ACT Y)
))
(WAITFORKEY)

2.1.1 Poznamka: IO porty a IRQ si treba dat podla potreby aj ine, ak by
tieto
	nefungovali alebo boli pouzivane inym zariadenim.

2.2 ak je takto upraveny tak ho treba nakopirivat nakopirovat co /etc
	pozor na prava toho suboru !!! treba isto mat povolene citanie ci
treba
	aj ine neviem, neskusal som.

3.0 fajn mame vsetko pripravene aby sme vyskusali CMI 8330 :)))

3.1 prikazom isnmod sound zavedieme moduly pre zvuk do jadra, ak su tam
	nevadi aspon nam system oznamy ze uz tam su :))

3.2 dalsi prikaz cat /dev/sndstat nam ukaze ake drivery mame naistalovane
	ak nejake vypise super ak nie mame problem :(

3.3 uz treba len vyskusat si pustit napr. nejaku mp3-ku alebo vauko apod.
	ak to ide hura !!!!!!!!!!!

3.4  fajn ak to ide uz len treba nastavit prava na /dev/audio a /dev/dsp
aby aj
 	iny uzivatelia nie len root pocuvat zvuk pod linuxom

4.0 tot vsio HarHo, ak je problem alebo cosi nejasne mailnite mi, hore je
	adreska ;)