[linux] OFFTIPIC: mailing list etiquete (bolo: Hi everybody)

Martin Furak furak na zv.psg.sk
Středa Červen 2 13:01:03 CEST 1999

Dobry den vospolok....

Som rad, ze aj niekto druhy zareagoval na netiquette v tejto konfere.
Pred casom som sa pokusil upozornit na to, ze toto je mail konfera a nie IRC
a teda by sa patrilo dodrziavat urcite (aj nepisane, zato vsak na internete
vseobecne platne) zasady.

>prepacte, za offtopic, ale uz viac krat som sa chystal napisat nieco
podobne,
>ale vzdy som sa radsej zdrzal a dufal, ze snad sa to zlepsi, ale ako
vidiet,
>stale nic.. tak mozno tento mail niekomu nieco da...

Ja tiez pevne verim, ze (aj ked mozno az casom) ano :-)

>Prva vec.. v konferencii je vela ludi, ktori evidentne niesu zvyknuty
>komunikovat v mailing listoch..

Dovolim si podotknut, ze keby mali len aky-taky zaujem a vsimali si maily
posielane do
 konferencie a to nie len ich obsah, ale aj "upravu", tak by sa urcite
poucili.
(dufam, ze mam zapnute zalamovanie riadkou...)

Mam na mysli predovsetkym to, ze stale pretrvava nesvar pri odpovedani na
prispevok a to tak,
ze sa na prvy riadok dopise jedna veta a mail sa odosle (casto aj vcetne
headerov).
Je to taky problem vystrihnut z mailu vsetko, okrem tej casti na ktoru idem
reagovat?
O pripojeni signatury uz radsej ani nehovorim. :-((
Kolko krat by clovek reagoval priamo na adresu dotycneho (keby si ju uviedol
v signature) a nezatazoval celu konferu.
Teraz si poviete, ze si to mozem vycitat z hlavicky mailu... Isteze, ale
preco?
Odoberam "par" roznych konferencii a v kazdej z nich plati pravidlo uviest
na konci svoju signaturu.
Staci meno a e-mail. To snad nie je problem, alebo ano?

>Ano, tento list je dost volny a liberalny, ale netreba si to mylit s hyde
>parkom, kde si kazdy napise co sa mu zachce..
>Ak nechcete aby z listu utiekli ludia, ktori su ochotny radit, ale niesu
>ochotny citat prispevky ako tento vyvarujte sa podobnych kiksov..

Ako som si vsimol, tak "par" sa ich uz odmlcalo a to prave takych, ktori tu
v konfere "uradovali" od jej zaciatkov a ochotne odpovedali na otazky.
No vsak nie je sa co cudovat. Niekedy by to unavilo aj vola :-(

>S pozdravom
>--
>+------------------------+------------------------------------------------+
>+ Tibor "FuturE" Pittich | Email       : Tibor.Pittich na phuture.sk
>+------------------------+ HomePage    : http://c0re.phuture.sk/future
>          PGPkey v5.0i: pgpk -a finger://c0re.phuture.sk/future
>             IRC (IRCnet): FuturE (server irc.wu-wien.ac.at)

Srdecny pozdrav vsetkym a namiesto "kamenovania" sa radsej trochu snazme o
vyssiu uroven
tejto konferencie.

Martin

Martin Furak