[linux] ktora je najlepsia distribucia ?

Jozef C. Chocholacek Jozef.Chocholacek na qbizm.com
Neděle Prosinec 3 11:22:21 CET 2000

Jaroslav Soltys wrote:
> zaujimalo by ma, ktora distribucia je podla vas najlepsia. ja pouzivam linux

   Nezacinajme, prosim, flame war.

   IMHO sa taketo nieco neda objektivne zhodnotit. Zalezi totiz
strasne jednak na tom, NA CO clovek chce Linux (a teda konkretnu
distribuciu) pouzivat, ako je pocitacovo a linuxovo zdatny, kolko ma
casu sa s tym "hrat", a samozrejme na zvyku.

   Myslim si, ze bude rozdiel medzi najlepsou distribuciou pre vykonny
internetovy server, vyzadujuci silne zabezpecenie, beziaci na
spickovom znackovom HW, ktoreho spravca je linuxovy guru
niekolkorocnymi (niekolko > 3 :) skusenostami a je (dobre) plateny len
za to, aby sa o ten server staral, medzi najlepsou distribuciou pre
fileserver pre malu firemnu siet, beziaci na neznackovom, ale vcelku
slusnom hw, a spravovanom raz do tyzdna studentom z miestnej VS, a
medzi najlepsou distribuciou pre workstation nejakeho novacika, ktory
sa chce naucit s Linuxom pracovat (ked uz je to taky hit :), ale
nepozna poriadne ani len Windows :)

   Ja osobne som zacinal s Calderou, presiel som cez Slackware a rozne
verzie RH, ale v poslednej dobe sa mi stale viac zacina pacit SuSe.
Ale uz skoro rok som (bohuzial?) iba uzivatel, ktory nema cas sa s
nicim hrat a potrebuje iba, aby mu jeho workstation fungovala, takze
Linux uz pre mna nie je konicek, ale pracovny nastroj (resp. je, ale
nemam nanho cas). Mozno prave preto sa mi zacina pacit SuSe :)

   Ale ako vravim, nezacinajme flame war!

>        jaroslav jard soltys

J.Ch.
--
Ing. Jozef Chocholacek                  Qbizm technologies, Inc.
Chief Project Analyst                   ... the art of internet.