[linux] Nefunguje telnet

Ing. Marek ZIMA zima na spisnet.sk
Sobota Leden 22 22:49:08 CET 2000

> Takto: z pracovnej stanice
> spustin windows\telnet.exe pripojit vzdialeny system napisem ns.spnv.sk

      a tu sa pripojis???

> Zo servera: spustim telnet
> napisem open ns.spnv.sk
> napise Trying (ip adresa)...
>        telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused

    Tak to znamena, ze bud nenasiel takeho hosta, teda nevie sa k nemu
dostat, alebo na nom nebezi telnet. Alebo tam mas nejaky firewall, ktory
nepusti pakety pre telnet port (23).

    No kazdopadne, da sa na toho hosta pripojit telnetom s inej masiny?

> ??? Tomu nechapem. Ja sa pripajam z Win95. Ak sa pripajam z linuxu, tak
> len zo servera a to vzdy ako iny uzivatel. Ja vlastne ani rootom byt
> nemozem. Mam sice jeho uid (konto sa vola spravca a ma #).

    No to je tak, ked napises

.... # telnet ns.spnv.sk
bla ba
 Login: tak tu sa nemozes dat "root"