[linux] file size limit exceeded???

Peter Paluch peterp na frcatel.fri.utc.sk
Středa Říjen 11 11:47:58 CEST 2000

Zdravim vsetkych,
=-=-=-=-=-=-=-=-=

> -> Neviem ci som spravil nejaku chybu alebo co, ale ked sa prihlasim ako
> -> uzivatel nemozem zapisovat(a niekedy ani citat) do suborov(zobrazi sa
> -> hlaska "File size limit exceeded" a program, ktory sa o to pokusal,skonci.)
> -> Niekedy sa to stava,aj ked sa prihlasim ako root.
>
> to sa vzdy tyka nejake ho suboru.nemas povolenie vytvarat subory vacsie ako
> nejaky limit.
> ten zistit prikazom limit (alebo v bash ulimit -a)

Ano, obmedzenie velkosti suborov sa da nastavit prave prikazom ulimit.

> -> - musel som nabootovat ako linux single,
>
> kvoli kompilacii jadra ? akoze preco ?

Tento cely problem moznoze suvisi s kniznicami PAM. Vo verzii 0.72-7 a
nizsej je chyba v kniznici pam_limits. Prave tato kniznica je schopna vnutit
systemove limity - pre velkost suboru, pamate, pocet otvorenych suborov a
podobne. Zial, bol v nej koncepcny nedostatok - pracovala totiz tak, ze
podla svojho konfiguracneho suboru nanucovala limity bez toho, aby stare
limity zmazala. Tak sa mohlo napriklad stat, ze ak uzivatel user1 mal
obmedzenie na velkost suborov a uzivatel user2 mal obmedzenie na pocet
otvorenych suborov, potom ak user1 spravil "su - user2", tak on ako "user2"
bol obmedzeny sucasne aj na velkost, aj na pocet suborov, hoci to tak podla
konfiguraku byt nemalo.

Takto sa napriklad stalo mne na serveri, ze som sa pomocou prikazu su menil
na roota, ale ako peterp som mal svoje obmedzenia. Ked som potom napriklad
restartol NFS, to bezalo s obmedzenych poctom otvorenych suborov a vo
vypatych chvilach sa klienti nemohli pripojit - vraj "Too much open files.".

Problem je opraveny vo verzii PAM 0.72-8, tato verzia zodpoveda
Debianovskemu baliku. Neviem, ci patch portovali aj do inych distribucii. Ak
by si chcel niekto sam vykompilovat pam_limits.so, mozem mu ten patch
poslat.

Vsetko dobre praje
Peto