[linux] Re: linux na inzine rebuttal (sort of) AKA 58 riadkov, 431 slov a 2640 znakov proti windowsu

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Sobota Srpen 18 16:43:35 CEST 2001

Ahoj,

> Ale to photoshop neni :-)

ano, ved to som ani netvrdil. Hovorim, ze potrebujem dobry vektorovy
editor (napr. Illustrator). Je tu sice Corel Draw, ale je proprietarny a
ine :(.

> tom vidi malo profitu. Podobne ako RealPlayer, aj Acrobat Reader pod linux su
> naprogramovane so starymi toolkitmi ako motif a poriadne saju.

Ano.

> Iste, ja to tak robim, ale vacsina ludi to vidi z opacnej strane, lebo je to
> jednoducho pohodlnejsi postoj. My si za svojim stojime z principu, ale vacsina
> len chce aby to nejako fungovalo a ako je im jedno.

no, tak ale potom si musia k cene zariadenia pridat 20 tisic za Windoze
alebo zit s pocitom, ze su zlodeji, pirati a ini vrahovia. Ach, to je
svet ;).

> ... teda ma vyhody :-)

ano, ale mozno nie su presvedceni ani tak o vyhodach open-source a free
softveru ako myslienok, ale systemu ako takeho.

> [...]
> centralna sprava homeadresarov, automaticka instalacia (kickstart) updatovanie
> packegov, remote-administracia. Administrovaval som v minulosti windowsi a
> bolo to otrasne, furt sa to kazilo a nikdy to nefungovalo, furt som musel
> preinstalovavat a nic sa nedalo zautomatizovat (policy editor trocha pomohol
> ale oproti tomu co vie linux je to smiesne). S kickstartom a
> auto-administraciou som uz robil ale iba v kratkom casovom ramci a uz je to
> tak 2 roky do zadu takze som strasne zvedavy.
>
> Potom urcite poslem nejaky case-study :-)
a ja ho rad uverejnim aj v papierovych mediach :).

   Juraj.

|Juraj Bednar             | Homepage at http://juraj.bednar.sk/       |
|computer journalist      | Store at http://www.geekstore.sk/         |
|system administrator     | PGP key: http://juraj.bednar.sk/          |
|independent consultant   | Please stand for your freedom!            |
|Please don't send me mail using proprietary file formats             |