[linux] OT:PERL

Ivan Malich malich na decef.elf.stuba.sk
Pondělí Srpen 27 09:05:47 CEST 2001

Cauko

> No som uplny zaciatocnik v PERL-e takze sorry za stupidnu otazku

Stupidna je (vacsinou ;) len ta, ktoru sa neopytas...

> Potrebujem vypis adresara z prikazom ls prejst regularnym vyrazom ktory
> podla nejakej podmienky
>  vybere len niektore subory (nieco ako grep)
> No tak zatial som to urobil tak ze vypis ls zapisem do suboru a na ten
> pustim regularny vyraz.
> a ziskam zoznam suborov ktore potrebujem. Ale toto mi pripada ako sa skrabat
> pravou rukou
> za lavym uchom. Urcite existuje sposob ako to spravit nejako jednoducho
> priamo v pameti.

for my $file (`ls`){
	chomp $file;
	next unless(podmienka);
	# sem sa dostane, ak je podmienka splnena...
}

podmienka:
napr. takto: next unless($file=~/jpe?g$/);
- "ak sa subor vola *jpg alebo *jpeg tak pokracuj, inak chod na dalsi
  subor"

> Viete mi doporuci nejake dobre stranky na WWW o PERL-e, hlavne kde je vela
> prikladov kodu
> a nejaku ceskoslovensku konferu aby som Vas tu neotravoval OFF TOPIC
> otazkami
>
> Steve

Ico