[linux] ADVOCACY: Tatrabanka

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Čtvrtek Červenec 5 21:59:47 CEST 2001

Ahoj,
> [...]
> zhodou okolnosti robi relativne redirecty (a sam ju aj casto pouzivam). Skusal
> som ju najprv pod nechskape a lynxom lebo to som vtedy pouzival a potom aj
> konqueror a mozillu/galeon a v kazdom to ide (exploder som neskusal ale zevraj
> ide tiez). Len lynx frfle ze "warning, url not absolute" ale funguje.
>
> Skusal som teda teraz na tento popud tatrabanku pod galeonom a ozaj nejde. Pod
> nechskape 4.7x a konquerorom ide. Takze z tou podporou neabsolute URI je to v
> mozile nie ze podla standardu ale nekonzistentne.

pockaj, pockaj. HTTP je minimalisticky protokol, nemoze vediet kadejake
smiesne ficry. HTTP maju vediet mobilne telefony, malicke zariadenia
apod. To je len dobre, ze tam nie je zbytocna komplexita ako napr.
resolvovanie relativnych odkazov v protokole.

> No podpora neabsoute redirect url je nabalena funcia jaxvina.

Pozri, je tu standard, ktory sa ma dodrzovat a nedodrzuje sa a to nie je
problem mozilly. Je to len problem ostatnych browsrov, ze to podporuju a
to je ich vec.

> ... lebo robi somariny

dodrziava protokol.

> ... ktory je imho naprd

to ty nemas riesit, na to su organy, ktorym to mozes hovorit. Tvoj nazor
na standard je sice krasny, ale je to standard, takze stazovat sa mozes
ist na IETF.

IMHO je velmi dobre, ze standard HTTP/1.1 je minimalisticky a
nepodporuje zbytocne kraviny, pretoze sa fakt da pouzivat na malickych
zariadeniach (na rozdiel od FTP, ...).

> uz tu niekto spominal ze keby browsre nevedeli renderovat chybne stranky tak
> vacsina webu sa vobec neda pozerat, ja k tomu este pridam jednu skusenost:

Co je problem autorov webu a potom to stoji nas tu ramku a procesory,
ktore to potrebuje. WAP 2.0 ma byt zalozeny na XHTML 1.0. Tam ked najde
browser (vratane mobilu chybu), tak na teba vypluje: neriesim, incorrect
parse tree.

> dohodol som s jednym typkom ze mi uploadne nejaky film cez ftp, uz sa
> nepamatam co to bolo, ale mal nejaky blby client, ktory dal v ascii mode SIZE
> a potom v binarnom uploadoval, teda resumy sposobili pokazeny subor. Keby som
> mu povedal "ty somar pouzivaj ten spravny ftp client" taxa na mna vysere a
> nemam ziadny film.

<offtopic>Pouzi obchod s filmami.  :))))).</offtopic>

> Radsej som napisal patch na wu-ftpd. Tato situacia je aj
> preto podobna, lebo podla mna ASCII-mod na ftp je obsolete a rovnaka somarina
> bez praktickeho zmyslu ako zakaz relativnych redirectov.

to mas pravdu. FTP je cele somarina, nie len ascii mod.

> Keby som sa stazoval kazdemu koho pejdz je chybna a v nejakom browseri nejde
> pozriet tak je to fulltime job. Tatrabanka mi ide v nechskape aj konkverorovi
> a to mi staci.

V konquerorovi ti urcite nejde, iba ak by si mal nejaku turbo novu
verziu. Nepodporuje layery totiz (teda, dnu sa dostanem, ale ked ukazem
nad prevodny prikaz, tak mi neukaze to menu, ze zadat, trvaly a ine). Ak
ti to ide, posli mi prosim cislo verzie.

Zariadenia na browsenie sa stale zmensuju a zmensuju, never tomu, ze
vsetky budu vymyslat, kde drahy programator moze spravit chybicku a
rozmyslat za neho, ako to myslel apod. Proste zoberu standardy a tie
budu implementovat. To je krasna vec na XHTML 1.0. Nieco zle: incorrect
parse tree a nic nezobrazi.

    Papa,
      Juraj.