[linux] djbdns

carcass carcass na gmx.net
Středa Květen 30 23:31:12 CEST 2001

M.F. PSIkappa(psi na platon.atlantis.sk)@Wed, May 30, 2001 at 02:23:58PM +0200:
> <moj nazor>
> Na margo DJBware este jedna poznamocka, vsetci co to pouzivaju to beru ako
> lego, zoberu zaklad a nato hodia kopec patchov a pomocnych programov,
> myslite si, ze aj takto upravene verziu su este rovnako bezpecne ako
> povodny zaklad ?
> </moj nazor>
>
> PSIkappa
> psi na atlantis.sk

ake patche, zaklad, *upravene* verzie ? Pokial viem tak to co je v binde
(podobne ako v sendmaili) v jednom niekolko 100tisic riadkovom kode, je
pri djbdns (podobne ako v qmaili) rozdelene na desiatky samostatnych
programov - kazdy vykonava len jednu funkciu. Okrem toho, vacsina z nich
bezi pod vlastnym UID a iba niektore maju pristup k tomu jedinemu, malemu
SUID programu. Vysledkom je vacsia bezpecnost, stabilita a vyssi vykon.
Programy ktore presli "rukami" D.J. Bernstein-a som na bugtraqu este
nevidel, aj to mozno o niecom svedci (ze ich nikto nepouziva ? ;)))
ja neviem o ziadnom patchovani a upravovani - jednoducho to je len
rozkuskovane na male casti, a tak si kazdy moze skompilovat len to co
potrebuje.

--

			carcass