[linux] Koffice a PDF Writer

Zdenko Podobný zdpo na mailbox.sk
Sobota Listopad 10 07:32:22 CET 2001

Thu, Nov 08, 2001 at 09:33:48AM +0100, Remenec Juraj - z prace napisal:

> Ja konkretne potrebujem napisat pod kofficom text a dat ho potom vytlacit
> cez PDF Writer, dosledkom coho vystup nepojde na tlaciaren, ale pekne do
> suboru *.pdf .Uz som tak aj spravil, lenze cast textu vzdy chyba. Na
> zaciatku sa potom pod xpdf, ukaze len par riadkov, potom je velka medzera

1. Nepouzivaj xpdf. Nezobrazuje vsetko korektne. Co vidis, ked pouzijes
gv?
 GhostView (je najlepsi - potvrdene aj z inych konferencii, dokonca aj
 ludia preferujuci win tvrdia, ze je lepsi ako acrobatreader 5.0 -
 lepsie zobrazuje a s ghostscriptom 7.02 aj lepsie tlaci)

> a niekde dole to zacne pokracovat s neviem akym extra formatovanim, no
> proste cele to zbabre. Chcem sa spytat ci je to problem toho kofficu,
> alebo je problem v tom PDF Writeru. Pravdepodobne asi v offici, lebo
> internetovu stranku mi do PDFka vytlacilo dobre. Ak je to tak, neviete o

2. Ak aj gv ti zobrazilo zle pdf, tak je chyba podla vsetkeho v
 nastaveni PDF Writeru. Skus sa pohrabat z nom, ci tam nie je nieco na
 nastavovanie - nejaky konfigurak. Ak tam bude nejaka volba ako 'embed
 fonts' tak ju nastav - potom aj xpdf mal korektne zobrazit subor...

3. Pohraj sa so nastaveniami fontov - pouzivaj iba tie vektorove fonty
(*.pfa, *.pfb), ktore maju aj popis -metriku (*.afm). Nie vsetky
programy vedia korektne pracovat bez metriky (napr gnome-print by to mal
vediet az od verzie .32)... + pozri si bod 4 na vysvetlenie...

> nejakom inom textovom editore (podobnom wordu ? ), ktory by som mohol pod
> KDE-ckom pouzit ???  AbiWord - tomu zasa nejde diakritika a navyse
> nepouziva priecinok tlaciarni z KDE, takze PDF Writer, tam ani nie je. ;(.

4. To s tym Abiword to nie je take zle. Staci ked v subore
/usr/share/abiword/fonts/fonts.dir zmenis kodovanie fontov na iso8859-2.
Lepsi sposob vsak je pridat tam nieco taketo (pre helvetic):

n019003l.pfb -AbiWord-Helvetik-regular-r-normal--0-0-0-0-p-0-iso8859-2
n019004l.pfb -AbiWord-Helvetik-bold-r-normal--0-0-0-0-p-0-iso8859-2
n019023l.pfb -AbiWord-Helvetik-regular-i-normal--0-0-0-0-p-0-iso8859-2
n019024l.pfb -AbiWord-Helvetik-bold-i-normal--0-0-0-0-p-0-iso8859-2
+ cislo na zaciatku suboru zvys o 4 (pocet riadkov, ktore si pridal)

Ak spustis abiword, tak ti pribudne 'font' Helvetik - co je vlastne
helvetic ale s latin2 kodovanim. Tento postup (oproti tvrdemu prepisaniu
iso8859-1 na iso8859-2) je lepsi, lebo pre nejake veci potrebuje abiword
niektore fonty aj v latin1 (napr pre "okrasne cislovanie" zoznamov....)

Pokial mas abiword skompilovany s podporov pre gnome (v MDK 8.1 je pre
gtk
a navyse je tam stara verzia), tak by si nemal mat problem s tlacou pdf
(cez gnome-print). Vzhladom na to, ze som abiword-gnome este
neskompiloval, tak ti neviem povedat ako je to s tlacou diakritiky, ale
v gtk verzii v postscripte diakritika nie je.

> Vdaka za odpoved.
Zamalo a dufam, ze ti to aspon trochu pomohlo....

Zdeno