[linux] NTP

Peter Cerman peter na wing.sk
Pátek Listopad 23 16:20:47 CET 2001

> Zdravim,
>
> babrem sa prave s nastavim NTP, ma s tym niekto skusenosti?
> Potrebujem aby masina fungovala ako lokalny timerserver, a aby sa
> synchronizovala s nejakym TIMESERVEROM niekde...
> Ak mi moze niekto poradit, budem rad. Pouzivam RedHat 7.2, a NTP z prislusnej
> distribucie...

Pretoze mame dial-up konektnutie na internet, pouzil som inu strategiu.
Pomocou
adjtimex a dlhodobejsieho pozorovania som upravil chod hodin tak, ze bez
problemov udrzia cas s chybou nie vacsou ako jedna sekunda po dobu
dlhsiu ako
jeden mesiac. Na tomto stroji bezi tiez ntpd deamon, ktory sa
nesynchronizuje so
ziadnym timeservrom, iba poskytuje spravny cas v ramci lokalnej siete. V
priemere
raz za tyzden pomocu ntpdate rucne zosynchronizujem cas tohoto servra.
Podla
deterajsich skusenosti sa mi takto dari udrziavat cas s chybou mensou
ako 0.25s.

Peter