[linux] OT: load kernelu z diskety

selectp na ba.profinet.sk selectp na ba.profinet.sk
Čtvrtek Duben 11 16:33:20 CEST 2002

> zdravim,
Ahoj ...
> mal by som otazku na horeuvedeny $subj
> a chcem podotknut, ze som newbie, tak sa
> na mna moc nehnevajte
>
> prekompiloval som si kernel v mdk8.2,
> pretoze mi nepodporoval moj chipset
> a kedze som si netrufol ho hned zapisat,
> hodil som to radsej cez make bzdisk,
> vsetko prebehlo fajn, akurat po naslednom
> boote sa novemu kernelu nepodari
> mountnut fs a poziada ma, aby som
> mu specifikoval, co mountnut ma,
> skusal som dohodit do lilo.conf
> nieco ako root=/dev/hdaxy,
> no nepomaha, co by som mohol este skusit?,
> alebo spravil som niekde daku blbu chybu?
> [...]
Z toho co si napisal mi ni je jasne co sa udialo ale tu ja maly navod
ako skompilovat kernel. :
1. cd /usr/src/linux
2. make clean
3. make config (pripadne menuconfig) nakofigurujes.
4. make bzImage
6. skopirujes jadro ktore si si skompiloval do /boot/Nejaky_nazov
7. vi lilo.conf (alebo nieco co pouzivas ty)
8. opises sekciu ktorou si doteraz startoval tuxa a parameter
image nastavis na Tebou vykompilovane jadro.
9. spustit prikaz lilo
10. reboot
11. ak je vsetko ok (jadro nerobi panic ani nic podobne,) potom cd
/usr/src/linux
12. make modules
13. pocas kompilacie modulov, odzalohovat stare z addr.
/lib/modules
14. zas v adresari /usr/src/linux make modules-install
15. depmod -a
16. reboot
17. mas nove jadro.

stare jadro neprepisuj (istota je gulomet) a rovnako je dobre mat
odlozene stare moduly. Inak ak si si neprestavoval lilo
(nevyhadzoval si tie image kt. tam boli,) je tam jeden ktory ti
umoznuje bootovat z diskety.

Andrej