[linux] Shapovanie alias sietoveho adaptera

Rastislav Nedorost rne na nr.dflex.sk
Pátek Srpen 9 11:08:36 CEST 2002

Pokusam sa o simulovanie pomalej linky na LAN. V konferencii ste mi
rozumne poradili, aby som to urobil cez shapovanie. Mam vsak stale
jeden problem. Vsetky mnou vyskusane shapovacie nastroje obmedzuju
rychlost iba jednym smerom. Pritom ja musim mat konfiguraciu urobenu
tak, ze na eth0 mam namapovanu IP adresu napr.192.168.1.1. Ako
eth0:0 urobim alias na adresu 192.168.5.1. Problem je v tom, ze
shapovacie programy vedia pracovat len s eth0 a nie s eth0:0. Vedeli
by ste mi poradit, ako z tejto slamastiky von?
Obojsmerne shapovanie by fungovalo len cez dve skutocne sietove karty.
To sa vsak podla mna neda realizovat, nakolko testovany pocitac musi
zostat na tej istej kabelazi, komunikuje totiz s inymi pocitacmi "rychlou"
linkou cez siet 192.168.1.xx. Pokial chcem nasimulovat pomalu linku,
oslovim ho cez adresu 192.168.5.2 prave prostrednictvom shapeovaneho
gatewaya.

Vdaka vopred za navedenie, ktorym smerom sa dalej uberat.

Rasto