[linux] Ako nastartovat X-Win bez prihlasovacieho dialogu (pripadne s nim) hned po nabootovani? Je xdm riesenie?

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Pondělí Srpen 12 15:06:38 CEST 2002

On Mon, Aug 12, 2002 at 02:53:38PM +0200, Automatizácia wrote:
> [...]
> prava root-a  -priamy pristup na porty...
> To sa vsak da obist cez telnet a .cshrc ci .login - z toho PC na ktorom
> bezia X na ten , kde sa riadi... Aspon myslym .netrc, ci tak nejak...
>
> Nevie mi niekto poradit ako maximalne korektne spustit X bez prihlasovacieho
> dialogu hned pri starte resp. hned                 po ukonceni boot a navyse
> s pravami nejakeho user-a a so sucastnym spustenim nejakeho softu - urcite
> to druhe ide lebo som cital o subore zacinajucim sa na x , ktory spusta soft
> pri starte X..., len si neviem spomenut na jeho nazov...

No ak chces prihlasit pouzivatela po starte systemu, tak pomerne
jednoduche riesenie Ti na to dava gdm. Pouzivam to doma.

Nainstalujes si gdm (miesto xdm).
Spustis gdmconfig (konfiguraciu).
V moznostiach "Basic" v zalozke "Automaticke prihlasenie"
nastavis login pouzivatela, ktory sa ma prihlasit, pri
prvom spusteni systemu.

Tento system je ale dost nebezpecny, ak ho pouzijes niekde,
kde ma pristup na konzolu viac ludi. Preotze aj ked uzamknes obrazovku,
stale moze cez CTRL+ALT+BACKSPACE restartovat xwindows a vtedy
ho to znova prihlasi. Takze to pouzivaj opatrne. :-)

Dalej v gnome mozes definovat, ktore prikazy sa maju spustit po prihlaseni.
Ak by si nechcel pouzivat Gnome, pretoze mas malo pamate,
tak mozes pouzit len gdm a potom spustit nejaku vlastnu sessin
a cez .Xclients spustat danu aplikaciu, je to ale trocha zlozitejsie
pre zaciatocnika.

> Pojde ten textovy soft spustany s rc.local?

O co tuna ide? :-)
Do rc.local mozes kludne napisat prikaz, ktory sa ma spustat.
Davaj ale pozor, aby ten program neostal visiet, musi sa ukoncit,
inak sa start systemu neukonci. Doporucujem v kazdom pripade
pridat na koniec riadku '&' aby sa spustil na pozadi.

			Caute.
					SAL