[linux] OT: Standardizovane klav. skratky pre spravcov okien

Oskar Stolc stolc na intrak.sk
Úterý Srpen 13 10:29:03 CEST 2002

On Sat, Aug 10, 2002 at 05:19:47PM +0200, Tibor Pittich wrote:
> Dňa 10. aug 2002 o 11:09, Oskar Stolc napísal(a):

> to je trosku odvazne, chciet na takuto vec standard. jedine co je asi
> akceptovane je zvyklost, napriklad ze sa pouziva alt+tab na prepinanie
> medzi oknami a tak..

ok, tak potom nechcem standard, stacilo by mi nejake odporucanie, nejake
rfc. neverim tomu, ze som jediny, koho trapi problematika jednotneho
ovladanie okien... :-)

ide mi o to, ze ked som robil na icewm, tak tam som mal klavesove
skratky ALT+F1 az ALT+F12, ktore sluzili na pracu s oknami -
maximalizacia, minimalizacia, presun, zmena velkosti atd...

chyba mi totiz to 'jednotne' ovladanie, a teraz, ked si sadnem za
kamosov komp, najpr si musim predefinovat a dodefinovat klavesove
skratky a az tak mozem zacat produktivne robit...

> mam za to, ze v tejto oblasti je to este viac rozhadzane (mozno aj
> vdaka velmi silnym moznostiam customizacie) ako v ovladani samotnych
> aplikacii klavesovymi skratkami..

suhlasim.

> jedine co ti viem poradit je nastroj fluxconf:
> http://devaux.fabien.free.fr/flux/, pomocou neho si nastavis klavesove
> kratky snad ku vsetkym akciam ktore sa mozu vyskytnut.. podla vlastnej
> lubovole, alebo podla vlastnych zazitych zvyklosti..

mozno som cudny typ ludi, ktori si radsej editorom 'vi' vyedituju subor
$HOME/.fluxbox/keys a potom ho prekopiruju na ostatne masiny miesto
toho, aby som zakazdym spustal fluxconf. ale aj tak vdaja za pomoc...

PS.: Mozno tato debata nepovedie k rieseniu mojho problemu, tak ju
radsej uzavrime. ja dam vediet, ked objavim nejake 'odporucanie' na
klavesove skratky... :)))

este raz vdaka,

oskar