[linux] rm: Operation not permitted

Čtvrtek Srpen 15 16:40:34 CEST 2002

-> > zrusit subor mozes len vtedy ak mas write pravo do aktualneho adresara... co

yo tu som mal zapisat ze cudzi subor len ak ten adresar nie je +t

-> > povie "ls -ld ." ?
->
-> "ls -ld ." mi povie, ze som v /tmp a to je drwxrwxrwx (1777).

no to tu uz rozobrali kolegovia

-> > a kde ho vytvoris? moze pouzivatel zapisovat do adresara v ktorom si ten
-> > prvy vytvoril?
->
-> Jasnacka.
->
-> Este som to skusal na inom stroji s nejakym HP-UXom a tam to islo v
-> pohode.

no, zrejme nema +t /tmp a/alebo exte nepodporuje toto spravanie pre +t
adresare (je to relativne nova zalezitost)

-> > btw preco chces aby si pouzivatelia mohli navzajom mazat subory?
->
-> Mam cgi skript, ktory robi nejake veci v $USER/public_html/data - musi
-> tam byt schopny zapisovat apache aj kazdy user. Momentalne mi nejde o
-> bezpecnost a podobne, bezi to len na mojom notebooku, cize jediny user
-> som tam ja.

chmod -t /tmp

-> Konkretnejsie, skript vyzera zatial takto nejako:
-> ---begin---
-> #!/usr/bin/perl
-> ...
-> umask(0000);
-> ...
-> open(F,">>/tmp/xxx");
-> print F "nejake data";
-> close(F);
-> ...

-> Ked to kodujem, tak to robim pod mojim kontom (ico:users) a ked to zbehne, tak
-> to bezi pod apache-om (apache:apache). No a tie veci, co mi to vyrobi,
-> chcem aj mazat (samozrejme, ked pojde do tuheho, tak umask(0000) vymenim
-> za nieco rozumnejsie).

nebolo by lepsie keby si te skripty po sebe upratovali same?

 They that can give up essential liberty to obtain a little temporary
 safety deserves neither liberty nor safety. -- Benjamin Franklin