Fwd: [linux] lokalna siet...

Peter Mikeska mikeska.peter na alcatel.sk
Úterý Prosinec 3 15:00:57 CET 2002

Hello Marek,

Tuesday, December 3, 2002, 1:38:51 PM, you wrote:

MP> problem je v tom, ze ich asi nedonutim pouzivat to "moje" nastavenie.

MP> problem je v tom, ze manazovatelny switch je dost drahy...

MP> co zaheslovat? Tie ich windowsy?
MP> Vidiet na seba nemozu preto, ze kazdy z nich by si platil pripojenie na
MP> inet a asi by nechcel, aby sa mu sesedia hrabali v kompe... Dalsie (asi
MP> najjednoduchsie :) riesenie by bolo umoznit to, ale poskytnut im podporu
MP> pri nastaveni tych win, aby sa im tam nikto iny nedostal... Win9x asi
MP> nemaju ziadny firewall co?

MP> Vlastne ide o projekt pripojenia do inetu cez mikrovlnku za nejaku
> [...]
stavas sa providerom, ty nerucis za to ze im ich stroje bude "vidno",
ty im zabezpecis pripojenie, ak chcu tak im to ponuknes ako sluzbu (FW)
toto je mimo teba , vid kazdy provider na svete

MP> Investora uz mame, takze uz zostava
MP> vyriesit len vsetky technicke (a pravne) otazky... Ak by mal niekto zaujem
MP> s tym pomoct (pravdepodobne nie zadarmo), moze sa mi ozvat privatne na
MP> marki na nexin.sk. Idealne niekto kto ma trochu prehlad o roznych
MP> mikrovlnkach a pod.

takze terazky , ak som to pochopil spravne bude to pripojenie po kabli
do niecoho , a to nieco bude cez mw do inetu pichnute. par ludi v
bytovke sa pripoji a bude brosovat.
neni mi jasne co budes pre nich ty ? si ako firma od ktorej si kupia
lacne riesenie ? alebo si len sused ktory to zmanazuje  pre dalsich
susedov a naklady budete zdielat ?
ak maju wokna tak nech si tam nainstalauju daky personal firewall, je
ich dost. chces riesenie ale nemozes ho vykonat. si zodpovedny za to
ze sa neuvidia ? ked sa pripajas cez hocakeho ISP tak vidis stroje
tych druhych lebo sa stavate sucastou internetu, ochrana je len ich
starost.
ak si zodpovedny za ochranu ty tak ty navrhnes riesenie, mas na vyber.
v prahe uz daco take funguje, verejna siet na wireless acces, kto xce
si da point na strechu a ludia sa mozu pripajat,kukni na root.cz tam
je dade clanok
cee ya
miki

--
Best regards,
 Peter                            mailto:mikeska.peter na alcatel.sk