[linux] Vyraz ``proprietarny softver''

Matus fantomas Uhlar uhlar na fantomas.sk
Pátek Prosinec 6 08:59:46 CET 2002

-> > 	Na nadchadzajucej Programovej konferencii ODM (http://www.odm.sk/)
-> > budem mat prispevok o "Informacnej spolocnosti na Slovensku". Rad by som do
-> > vysledneho Programoveho vyhlasenia zakomponoval klauzulu o preferovani
-> > pouzivania otvoreneho softveru.
-> >
-> > 	Moj problem spociva v argumentacii, v ktorej budem musiet pri
-> > porovnavani pouzivat termin 'proprietarny softver' (proprietary software).
-> > Nie som si isty, ci je to bezne slovenske ale najma spisovne slovo. Slovo
-> > 'komercny' celkom pochopitelne pouzit nemozem, kedze to znamena ine. Rad by
-> > som tiez bol, aby som bol ludom schopny vysvetlit tento rozdiel. Viete
-> > poradit nejake zdroje (okrem GNU.org)?
->
-> Ahoj, asi bude najlepsie pouzit nieco, co je blizke povodnemu vyznamu, teda:
->
-> sukromny alebo taky, na ktory si niekto uplatnuje vlastnicke pravo
-> (a teda si s nim aj moze robit co sa mu len zachce)

lenze toto je prave povodnemu vyznamu dost vzdialene... sw moze byt open,
dodavany so zdrojakmi a pritom vlastnicke pravo moze byt na niekom kto si ho
uplatnuje (a nedovoli sw sirit)

uzavrety je imho vhodnejsie.
Samozrejme s tym ze presne definujes co to znamena, aby ludia nezacali verit
bludom ake siri M$
 If Barbie is so popular, why do you have to buy her friends?