[linux] LILO a EZ-DRIVE

Peter Fodrek fodrek na kasr.elf.stuba.sk
Středa Prosinec 18 08:02:56 CET 2002

----- Original Message -----
From: Marcel Telka <marcel na telka.sk>
To: <linux na lists.linux.sk>
Sent: Tuesday, December 17, 2002 7:15 PM
Subject: Re: [linux] LILO a EZ-DRIVE

> Skus si vytvorit malu (t.j. mensiu ako 8 GB :-) /boot particiu na zaciatku
> disku a malo by to ist.

Moment.. Mam to chapat ako particiu  mountovanu do /boot, lebo na zaciatku
mam particiu moutovanu do / o velkosti 950 MB..., pricom particiu montovanu
do /boot nemam...
Alebo ako ma napadlo vytvorim si DOS aktivnu particiu, a do jej partition's
boot record  zapisat LILO?

> Staci, ked BIOS dokaze spustit LILO, moze si pri tom kludne mysliet, ze
mas
> hoci aj 20 MB disk :-). LILO natiahne jadro a jadro by uz s velkym diskom
> malo vediet pracovat ("by malo", pretoze RH 5.1 je cca 5 rokov stary
system
> a uz si ani najstarsi pamatnici nepamataju, ze co vsetko vedelo v tom
> case jadro :-)).

Vie pracovat s cleymi particiami lebo cez Lilo zo startovacej diskety
nabootujem, korektne...

Je fakt, ze potrebujem jadro 2.0.3x (RH5.1 ma 2.0.35), koli driver-om, k
jednej karte je driver napisany pre jadro 2.0.6 testovany na maximalne
2.0.36 (v RH 5.2) v 2.2.x a ani 2.4.x jadrach nejde modul ani skompilovat...
A druha karta ma driver pre jadra 2.2.x a 2.4.x spatne komaptibilne s
jadrami 2.0.3x.
A zda sa mi, ze downgrade jadra s novsej distribucie, moze sposobit velke
problemy s aplikaciami...
Robim SW so zobrazovanim X-WIN a s Real-time riadenim strojarskej masiny...

> BTW, RH 5.1 je nepodporovany system a uz sa prenho nerobia updaty, takze
> jeho pouzivanie na serioznu pracu moze byt takmer hazardom.
> http://www.redhat.com/apps/support/errata/

The

> Toto:

> sa robi napr. pomocou programu fdisk alebo parted.

Parted mam, skusim... ,teda parted so syslinux-om, a aj zdrojaka niekde
mam..  fdisk pred dos to dokaze to viem.. ale ci aj fdisk pre linux... Viac
pouzivam aj ked to nie je najlepsie riesenie diskdruid, takze som to mozno
prehliadol...

Diki Peto