[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Peter Bodnar Peter.Bodnar na ttc-telecom.sk
Neděle Únor 10 21:55:34 CET 2002

Dňa So 9. Február 2002 23:14 ste napísali:
> Ahojte,
>

>   mam taku otazku. Kedze osobne neviem, co robi bezny clovek na takom
> desktope, zaujimalo by ma co podla vas brani presadeniu desktopu na
> desktopoch okolo vas. Vysvetlim -- s niektorymi vecami sa mozno nieco da
> robit. Preto ma nezaujimaju veci typu: ,,malo hier''. V podstate ma
> nezaujimaju ani veci typu: ,,Nezbezi mi tam aplikacia XXX'', aj ked
> myslim, ze to konkretne sem mozete napisat, mozno vam niekto poradi
> vhodny ekvivalent danej aplikacie.
>
>   Zaujimaju ma tie male veci, typu: v tamtom dialogu ked vpisem
> [...]

No, ja som to tu uz niekolkokrat spominal, nasa firma sa rozhodla, ze
kompletne (teda, co sa da) prejdeme na Linux. KOnkretne je to jeden centralny
server, na ktory sa budu pripajat X-terminaly (diskless PC). Ako office balik
bol vybraty StarOffice (resp. OpenOffice) - uvidime, aka bude ostra verzia
6.0 , beta mala znamu chybu. Centralny inf. system vo firme sa uz buduje na
platforme phpgroupware, (akurat zhaname programatora, co nam to upravi na
mieru). Na projekty sme zakupili Corel pre Linux, tam su zatial problemy s
diakritikou, este som nemal cas sa pozriet na to, je to zrejme spojene s
dodavanymi fontami. Jediny problem co zatial mame, je uctovnictvo/mzdy, to
pod dosemu ani pod wine nejde, tam by zatial ostali windowsy. Uz sme ale
rokovali s dod. firmou, vraj by to teoreticky bolo mozne kopnut aj pod linux,
lebo maju verziu klient server, kde server bezi na ingrese pod linuxom a
klienti su pod win, pisany v delphi (takze je to o tom, ci to budu vediet
kopnut pod kilix). Ostavaju este servisne programy, ktore pouzivame na konf.
nasich zariadeni, tie su vacsinou dos/windows, este sme nemali cas si to
odskusat pod emulatormi, ale vzdy je moznost na notebooku mat dual OS.
Co sa tyke tlace, mame vo firme sietovy PostScript tlaciaren, takze neni
problem.

len tak mimochodom , server je 2 x PIII, soft raid 1 na hotswap SCSI diskoch,
na nom logical volume grupy a na nich XFS filesystem. Do siete je pripojeny
Gigabit kartou s podporou VLAN, a bude robit este pre zbytok siete PDC
kontroler. Jediny problem zatial mam, ze nemam na to cas, inak sefovia uz su
celi nazhaveni, lebo ako sa jeden z nich vyjadril, citujem:
"UZ ma tie windowsy seru, bo mi furt padaju. Peter, uz to konecne rozbehajte"
Takze ked to rozbehnem, dam vediet, ako to dopadlo

		Peter
--
System integrator for LAN/WAN
tel:	055/7283 528