[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

M.F. PSIkappa psi na platon.atlantis.sk
Pondělí Únor 11 14:29:20 CET 2002

Zdravim,
ako som uz viackrat pisal, problem je s formatmi suborov a aplikaciami.
Napriklad na mojej skole je M$ dost tvrdo usadeny a preto vsetky predmety
co som mal tento rok som musel pachat v M$ produktoch. :(

Nieje problem v zlozitosti OS ani v grafike, UN|X like OS maju jasnu
filozofiu a ked jej clovek porozumie, tak uz bude intuitivne vediet co ako
spravit v novom softe i bez precitania prirucky, pokial dany soft dodrzuje
tieto principy. I ked asi nemozem rozlisit zlozitost prace s OS, nakolko
som pracoval asi s dvoma desiatkami roznych OS a po VMS si myslim, ze vsetko
ostatne je hracka ;-)

Takze rad by som videl zoznam aplikacia a formatov, napr. na linux.sk by
mohli byt vymenovane vsetky bezne pouzivane softy pod win a ich
_rovnocenne_ (ak existuju) ekvivalenty pod Linuxom. A tak isto zoznam
proprietarnych formatov a prislusnych prezeracov a editorov, respektive
vhodnych nahrad za proprietarne formaty.

Napr.: mna minuly rok trapili tieto softy a formaty M$ Project, format
mpt; M$ Visio a jeho vsd. Pytal som sa aj tu v konfere a ani google
nehodil nic rozumne, navyse napr. M$ Project 2002 nieje kompatibilny s
verziu 98 a tak isto Visio ma problemy a navyse v nom nejde diakritika.

Uz som tu raz o tom rozputal thread o formatoch, ale este stale som
nedostal uspokojivu odpoved a obavam sa, ze zatial ani neexistuje ziaden
format, ktory by vyhoval mojim poziadavkam.

Inak najvacsi problem vsetkeho su ludia sami vo vseobecnosti. Mal som tu
cest pracovat s naivnymi uzivatelmi (sekratarky, pisarky) a vidiet ich
"krasne" vystupy a logiku prace. Po takom zazitku mozem len povedat, ze
darmo sa budeme snazit presadit, aby mi niekto neposlal *.doc, ale html,
ak mi aj posle html, tak je to taky humus a navyse neuplne, lebo
samozrejme, ako zo zvyku posle len jeden subor subor.html a zabudne
poslat aj tie *.jpg obrazky co so includnute do toho html..., vsak naco,
ked pri *.doc stacil len 1 subor, nehovoriac uz o tom, aku kvalitu maju
tie obrazky.

Ups, trosku viac som sa rozpisal, dufam, ze to nebude na flame war.

--
`)_|_('       PSIkappa
   I k        psi _at_ atlantis.sk