[linux] kde je problem pri presadeni linuxu na desktope?

Jaroslav Soltys jaroslavsoltys na yahoo.com
Sobota Únor 16 10:27:07 CET 2002

Par veci:

-nerozumiem, ako moze niekto byt kompatibilny s
microsoftom, ked ms nie je 100% kompatibilny sam so
sebou ? (toto je brane aj z pozicie developera aj
usera. viete si predstavit ako hrozne sa musia trapit
taky developeri wine ?) windows api medzi jednotlivymi
verziami windowsu sa lisi. staci v istom callbacku
vratit false namiesto true a vdaka chybe v kerneli sa
callback zavola znova a znova az sa cely system
zosype.a co take named pipes, readprocessmemoty a spol
? a to este neberiem do uvahy ich formaty, ktore sa
lisia od ofisu k ofisu. co takto media formaty wmv a
wma a asf ? prehravate ich pomocu win32codecov pod
svojim mplayerom,xine a pod. ms sa bude ohanat digital
rights management. a keby zverejnili tieto formaty,
tak by mohol vzniknut soft, ktory by mohol porusovat
autorske prava autora diela wmv/wma/asf/asx....

-taky ie zobrazi stranku aj ked je uplne vadna, ziadne
ciste html a podobne. to by mali pridat aj do
konqueroru.

-napriklad decss. nerozumiem, ako moze by niekto
obvineny z toho, ze pomocou jeho softu sa daju
porusovat autorske prava. to by sme mali zalovat
symantec za ich nortona, microsoft za ich priezkumnika
atd. teraz je v mode hon na bosorky. problem linuxu
bude aj v multimediach, su za tym nahravacie a filmove
spolocnosti. (este dobre, ze sa linux nemoze dostat do
sporu s tabakovymi spolocnostami :-)

-kde je sice dobre, ale uzivatelia su navyknuti na
win. mnoho z nich si po instalacii xp nastavilo, ze su
administratori a tak pustaju aj svoje hry. pod linuxom
by zase chceli byt rooti :-). podla mna ma
opodstatnenie projekt ako OpenBeOS alebo atheos, ak
budu dokoncene tak vdaka linuxu budu mat vydlazdenu
istu cestu, co nie je na zahodenie. (podobne aj hurd:
pre tych, ktory chcu mikrokernel)

-nie som ziadny fanatik, ale radsej by som videl trh s
desktopovymi os rozdeleny ASPON na tretiny. takze este
potrebujeme nejaky system navyse :-)

-windows ze su microkernel ? take xp/2000/nt sice hej,
ale ktory "normalny" user ich pouziva, ked vacsina ma
svoje 98/98se, zopar ich ma 95 alebo me. xp sa
predavaju slabo a 2000/nt nie su vhodne pre
normalnych. a microkernel ma aj svoje nevyhody.
dolezitejsie je podla mna drzat drivere v oddelenych
pametovych priestoroch a inteligentne s nimi
komunikovat (napr. low latency messaging). ked sa
zdrbe driver, nech mi neutopi cely system, ale iba
kusok a zbytok prezije (pokial sa nezdrbe ide driver,
to by som uz nemohol pracu sejvnut na disk :-)

-ale mali by sme sa dohodnut, co je to desktop.
mandrake je userfriendly, taky 7.2 vie automaticky
muntovat/odmontovat cd/fd a to je stary rok a cosi. ak
je nejaky debianista/slackwarista presvedceny, ze
linux nie je user friendly, tak je to jeho
distribuciou. (nic proti nim, su dobre, ale nie pre
bfu). linuxu by sa zisiel nejaky centralizovany
control panel na VSETKO vcitane konfiguracie
hw/samby/instalacie rpm ci coho a spol. to je pre bfu
dolezite. ak chcem nieco nastavit, kliknem na tento
srobovak a tam sa z toho nejak vysomarim. linux ako
destop by mal by administrovatelny aj pre bfu. do
takeho kcontrol by mohli pridat dalsie moduly na
konfiguraciu jednotlivych veci.

-kde a gnome su dobre. na okna sa chytaju, aj ked v
niektorych kategoriach mozno zaostavaju, maju zase
naskok inde. je to zalezitost vkusu. problemom je
ostatny software. mat okienkovy system a nemat soft je
zbytocne.

to by zatial stacilo

jard