[linux] Zmes

JA SAM dodo na stapro.sk
Pátek Leden 4 15:28:51 CET 2002

Ahoj

Ak sa z OUTLOOKU ma pouzivat POSTA - nevidim dovod,
naco instalovat exchange server od M$ a prist o $.
Ak to niekto prevadzkuje spolu - ber to iba ako priklad - nie ako nutnost.

Na postu absolutne staci na linuxe mat mail-server.

Exchange som vyhodil pred 3 rokmi spolu s WIN NT servrom a nahradil
Linuxovym servrom - na zdielanie adresarov pouzivame Sambu, rovnako aj na
sietovu tlac
k vseobecnej spokojnosti uzivatelov. Stanice su zmiesane W95/98/2000
Uz 2 roky nemame vo firme ziaden NT server.
Teraz to uz netreba kazdy mesiac restartovat a kazdeho pol roka
reinstalovat.
Postovi klienti su zmesani - exchange, outlook, outlookexpres, netscape,...
Da sa pouzit cokolvek, co pouziva POP3 alebo IMAP protokol.
Spojenia bezia na POP3, IMAP v ramci LAN a SSL POP3, SSL IMAP v ramci LAN i
WAN.

Ja osobne nevidim dovod na delenie vnutornej a vonkajsej.
Ak niekto ma nejake rozumne argumenty - prosim opravte ma - rad sa poucim.
Naco zavadzat nejake nastvenie typu "vnutorna posta"?

Ak je vsetko nastavene pre postu (mozno pre niekoho "vonkajsiu"), potom aj
posielanie v ramci
firmy moze fungovat cez "vonkajsie" mailove adresy. Vlastna posta ale
neopusti
firmu - zo stanice ide na server a ten ju doruci rovno do schranky adresata.
Posta "neopusti uzemie" LAN.
Podmienka je, aby mali vsetci uzivatelia postove schranky "vonkajsie",
co nie je asi problem.
Takto POSTA - ako jednotna funguje na jednom servri bez rozlisenia na
vonkajsiu a vnutornu.

Casom mozno vyhodis aj LOGON server  - podla toho, co vsetko ti na nom bezi.
Ak je iba na prihlasenie do domeny a poskytuje adresarove sluzby - da sa to
nahradit Linuxom a Sambou.
Ak na tom mas aj ine aplikacie, tak to asi nebude take lahke.

ZAVER:
ak chces pouzivat iba postu _NEPOTREBUJES ZIADEN EXCHANGE OD M$_
na servri.

Ak z outlooku ches pouzivat ostatne sluzby - napr. ziadosti o schodzky,
potvrdzovanie
tychto ziadosti, planovania, pridelovanie uloh a podobne specialne
vymyslance M$, potom potrebujes exchange server - ale to uz nie je o
poste...

Dodo.