[linux] failover firewall

M.F. PSIkappa psi na platon.atlantis.sk
Pátek Květen 10 11:29:55 CEST 2002

On 10 May 2002, Peter Ronai wrote:

> tiez sa da pouzit nejake HA riesenie (napr sgi)
> nieriesi to ale conntrack problemy
> vyhoda je v tom ze spare preberie vsetko od odideneho stroja a dokonca
> si zmeni mac addr takze vypadok je minimalny
> myslim ze by sa dalo urobit preberanie funkcnosti v 2 fazach kde prva by
> zahrnala viac relaxed rules pre filter bez conntracku a druha (po 2-3
> min) by zapla fw na full
> dalsia moznost je ospf a loadbalance cez tie linuxy, ale tam je asi viac
> problemov na riesenie (nutny dalsi router do sietky, podpora od
> providera ....) avsak zvysi sa troughput (teda ak je to nutne)

OSPF nieje alternativa pre firewall, ale len pre routre a v danom kontexte
je to kanon na vrabce. OSPF nezabezpeci zmenu MAC adresy.

> dz

inak v principe na tvoj ucel by sa dal pouzit velmi jednuchy shell skript,
ktory by kazdu minutu poslal ping a ak by nedostal odpoved, tak by prebral
nastavenie tej druhej masiny.
mac adresa sa meni napr. takto:
ip link set eth0 address 00:00:00:00:00:00

--
`)_|_('       PSIkappa
   I k        psi _at_ atlantis.sk