[linux] Dependencies ...

Jan Kostial lucky62 na szm.sk
Pondělí Duben 14 23:50:34 CEST 2003

Čaute,

chcem sa opýtať takúto vec.

Z distribúcií používam RedHat, lebo mi prišiel do ruky
ako prvý a zvykol som si naň. Občas mi ale vadí, že
závislosti v balíkoch nútia človeka inštalovať kopu balastu.
Napr. keď chcem nainštalovať stroj, ktorý bude mať jedinú
funkciu napr. - file server v sieti MS WIN (cez sambu),
zvolím inštaláciu ako server vypnem všetky servre okrem
samby a RH nainštaluje cca 400MB balíkov. Pritom
by stačila možno desatina...

Ako je to so závislosťami balíkov v iných distribúciách?

(Uf, na linux.org to zobrazilo 183 distribúcií nepočítajúc
neudržiavané.)

Druhá otázka: Rozlišuje niektorá distribúcia medzi
(teraz si vymyslím) \"mäkkými\" a \"tvrdými\" závislosťami?
Tvrdou závislosťou myslím ten fakt, že balík1 sa nedá
použiť bez balíka2, od ktorého je závislý.
Mäkkou závislosťou myslím ten fakt, že keď nainštalujem
balík1 bez balíka2, od ktorého je závislý, môžem balík1
používať, ale s omedzenými funkciami prípadne
s menším komfortom.
V takej distribúcii by bolo ideálne mať možnosť si zvoliť
typ inštalácie od minimálnej (len s tvrdými závislosťami)
až po maximálnu (aj všetky mäkké závislosti) a samozrejme
custom - niečo medzi tým.

Ján Koštial.

P.S.: Bol by niekto ochotný za miernu cenu napáliť mi
na CDčka aktuálne verzie bežných distribúcií?
Mandrake, RH, Debian, Suse, Slackware.
Nech mám z čím laborovať. Napr. 50,-Sk za CD.
lucky na szm.sk, 0903 / 632 999