[linux] OT: chybny HDD ?

Lubomir Host 8host na pauli.fmph.uniba.sk
Pondělí Srpen 25 10:30:53 CEST 2003

On Sat, Aug 23, 2003 at 09:04:41PM +0200, WooDy wrote:
> Zdravim.
>
> Mam pevny disk Maxtor 6Y080L0.  Niekedy sa mi stava, ze disk niekolkokrat za
> sebou (vacsinou 3 krat) v asi sekundovych intervaloch urobi "nieco", co sa
> prejavuje zvukom, ktory je pocut pri odpajani disku (pri shutdown). Po tom sa
> s nim uz neda pracovat.
> O malu chvilu na to zatuhne cely system. (LIN aj WIN)
> Neviem, preco ale viac sa to prejavuje vo Windows. Vlastne v linuxe sa to
> prejavilo iba raz, ked som prehraval MP3 ulozene na NTFS particii... (moze s
> tym mat spolocne nieco typ particie?)
> [...]

Problem by mohol byt s napajacim kablom. Tzn. ze kolise napatie a preto
zacne disk robit ako keby si ho odpojil od napajania a zapojil spat.
Skus lepsie zastrcit napajaci kabel disku. Taktiez kukni do
/var/log/messages.

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>        ICQ #:  257322664
Platon Software Development Group              http://platon.sk/