[linux] mail open relay ? telecom

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Úterý Prosinec 9 13:45:44 CET 2003

Ahoj,

> faktom je ze telekom ma blbo nastaveny server, alebo bol zneuzity na spamovanie.
> len tak sa do blacklistu nedostal. nebudem podporovat bordelarskych adminov len
> preto, ze je to napr. telecom.

si provider, ktory klientom samozrejme musi poskytovat sluzbu smtp.
povedz mi, ako efektivne zabranit tomu, aby tvoj klient cez tvoj smtp
server poslal spam?

to, ze ho za to potom spravis zodpovedneho alebo ho odpojis neznamena,
ze ten spam neposle.

toto sa moze podla mna stat komukolvek a vobec to nehovori o tom, ze
admini su bordelari.

> ak jeho ip-cku povolim a necham iba content filter,
> moze sa kludne stat, ze vdaka rychlej linke od neho zrazu schytam tisice spamov za
> hodinu, ktore skoncia napriklad v domenovych kosoch (uz sa stalo).

mne take chyti spamassassin.

> osobne sudim,
> ze odmietnut mail je korektne, podla ziadneho RFC ani zmluvy s uzivatelmi nie som
> povinny prijat vsetko, co niekto tlaci mojmu smtpd.

podla nicoho nie si nuteny. ide o to, ze tvoji uzivatelia ten mail chcu
dostat a ty ho odmietnes.

> najlepsie je imho odmietnut mail
> s hlaskou 4xx alebo "5xx Posta bola odmietnuta pretoze server vasho poskytovatela
> umoznuje zasielanie spamu, ziadajte ho o napravu.", a nech ho biju zakaznici.

tvoj smtp server to neumoznuje? chcem konfigurak. chcem vidiet smtp
server, ktory NEUMOZNUJE posielanie spamov, iba normalnych nespamovych
mailov.

> je rozdiel odstranit pricinu problemu na jednom mieste, a odstranovat nasledky na
> mnohych miestach.

to, ze telecom ma riesit pricinu (teda vybavit si to so zakaznikom) je
samozrejme jasne.

 J.