[linux] Po rocnom uzivani LINUXu

Čtvrtek Leden 9 11:31:10 CET 2003

-> > -> ked ku mne pride niekto cudzi (a znaly linuxu) tak sa asi prekvapi...
-> > -> Automount som kedysi pouzival, ale je v tom podla mna bordel. Hlavne pri
-> > -> disketach (ano,ano, aj teke veci sa este niekde pouzivaju...)
-> > ja mountujem /a (/b) a /e rucne... az tak mi to nevadi - nepouzivam to
-> > tak casto. Inac keby si napisal v com je podla teba bordel, mozno by som
-> > ti poradil (alebo niekto iny)
->
-> Tiez mi to kedysi vadilo, dnes uz rucne mountujem na napr. /mnt/cdrom/ -
-> /mnt/ len pre ten poriadok aby vsetky variabilne mountpointy boli na
-> jednom mieste.

no, u mna su /a /b pripadne /cdrom len symlinky do /mount/{linka}.
Dovod: v pripade zmrznutia napriklad NFS alebo problemu s mountnutym
fielsystemom (dakto vyberie neodmountovanu disketu) nezamrza listing root
adresara: ls -l vola stat() na vsetky polozky v roote a ak je daktora z nich
mountovana von a dotycny fielsystem nejde, robi sa s tym velmi zle.

do /mnt/ to nedavam preto ze sa stale drzim FHS a pouzivam ho na temporary
mounty...

Pokial ide o automount, overoval som si predvcerom jeho funkcnost a je
pravda ze by mu bolo mozne vselico vycitat. Ale o tom napisem asi extra mail
:)

-> Znacenie A: C: X: mi najma pri velkom mnozstve sietovych diskov pride ako
-> kontraproduktivne, kdeze to jedno pismenko doslova o nicom nevypoveda. V
-> praxi to potom vyzera tak, ze scanujem od D: az po Z: kym najdem ten
-> spravny drive. :-/

-> > Rovnako nie su hlavne starsi ludia zvyknuti ucit sa. Lenze casy ked sa
-> > clovek nieco naucil v 18ke a potom mu to do 60ky stacilo su prec -
-> > vsetci sa coskoro budu musiet ucit (aj kopaci kanalov, prinajmensom ze
-> > ak prekopnu iste kable, nedostanu vyplatu 3 mesiace).
->
-> To je samozrejme pravda, no obavam sa, ze je predsa len cosi na tom, ze
-> starsi clovek sa uci tazsie ako mlady. Pripomina mi to jednu situaciu, kde
-> isty pan z USA, ktory ma uz nad 40 rokov chcel aktivne prispievat do
-> dokumentacie jedneho open source projektu, no nebolo v mojich ani jeho
-> silach ho naucit CVS a DocBook (SGML). A naozaj chcel, no po dvoch
-> mesiacoch to musel vzdat a nasli sme iny sposob spoluprace.

ja si myslim ze je to hlavne (alebo aspon ciastocne) tym, ze ludia sa vekom
oducia ucit sa :)

 Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines.