[linux] ako naspat Debian?

Matej Kosik kosik na decef.elf.stuba.sk
Úterý Červenec 22 11:10:21 CEST 2003

Tomas Zatko wrote:
> Zdravim!
>
> Po tom co som s pomocou Bozou a Milanovou Plzikovou (dakujem) nainstaloval do
> svojho stroja posledny Debian (SID) som zistil, ze vlastne o linuxe vela
> neviem...
> Do teraz som pouzival len RedHat a Mandrake.....  To bola krasna iluzia, ze
> tomu uz zacinam rozumiet...

V knihe ,,Running Linux`` je dost dobry navod na to, ako skonfigurovat
zakladne veci (a dost informacii o LILO - tam som sa ja dozvedel vsetko,
co som o LILO potreboval vediet)

na debiane skus dat

	apt-get install lilo-doc

a potom si pozri

	/usr/share/doc/lilo-doc/user.ps.gz

(a ked ti teraz nefacha, tak ho urcite najdes niekde na web-e)

ja momentalne pouzivam grub, ako ho pouzivat som zistil, ked som dal

	apt-get install grub-doc

a potom z

	info grub

konfigurak ktory sa mi dotiahol na system priamo obsahoval
volby (ktore bolo treba mierne prisposobit (particie a tak)
ako nabootovat tie operacne systemy alebo Windows, s ktorymi
som sa stretol.

(to su zdroje informacii, ktore mi pomohli). Ja osobne mam grub
nainstalovany na MBR. Treba potom ale vediet, ako ho znovunahodit,
ked ho Windows pri instalacii prepise - zaklad je mat nieco,
z coho ti nabootuje Linux (staci aj obycajne instalacne CD
debianu, pomocou ktoreho je sa mozne chroot-nut do svojho systemu
a potom uz spravit cokolvek co je treba.