[linux] Potfix - aky antispam a antivirus filter

M.F. PSIkappa psi na talker.sk
Středa Červen 25 09:55:58 CEST 2003

Zdravim,
neda mi aby som nezareagoval....

On Wed, 25 Jun 2003, Rybarik, Michal wrote:

> ak to chces zadarmo, tak amavis + clamav, ale priprav sa na kopec
> problemov s amavisom.
> hnusny perlovy bullshit, fuj, nechapem ako to ludia mozu pouzivat.
> radsej nejaky daemonovy

Amavis existuje vo viacerych verziach, neodporucam Amavis co je uz
prehistoricka verzia. Dobre skusenosti mam s Amavisd-new co je sice v
perle ale je to daemonizovana verzia a beha to krasne. Pre zasadnych
odporcov perlu je tu Amavisd - co je prepis do C, bezi ako daemon.

Homepage Amavisd-new
http://www.ijs.si/software/amavisd/

> antivir, namatkovo nod32, drweb, rav (momentalne po kupe firmy gecad
> microsoftom je predaj
> pozastaveny, skoda, je to vyborny produkt). vyhni sa sophosu, je cca 10x
> drahsi nez konkurencia
> a nedosahuje jej kvality (napr. linuxova verzia sa nedokaze updatovat
> automaticky, treba k tomu dalsi server na windowse).

Toto je hlupost, sophos sa da automaticky updatovat aj bez windows
serveru. V podstate vzorky sa daju tahat z webu krasne wget-om a binarku
staci updatovat raz za 90 dni.
Problem je len v tom, ze slovensky distributor sophos-u sa snazi
natlacit zakaznikom nasilu najdrahsie riesenie ake sophos ponuka. Mame od
nich kupeny SAV for Unix co je len samotny antivirak bez nicoho a zbytok
som si bastlil sam z free veci a som s danym riesenym velmi spokojny,
prevadzkujem to aj na Linux-e aj na FreeBSD.
Konkretne mam:
qmail + amavisd-new + sophie + sophos sweep + skripty na update na FreeBSD
postfix + amavisd + sophie + sophos sweep + skripty na update na Linuxe

http://www.vanja.com/tools/sophie

A cena je relativna, ten sophos SAV for Unix je na 3 roky lacnejsi ako
NOD32.

Este k tym antivirusom, skoro legalne sa da zadarmo pouzivat TrendMicro
Antivirus. K tej legalnosti, trendmicro nema copyright na vzorky a engine
netreba. To slovko "skoro" je tam preto, ze niesom pravnik.
Cize ako engine sa da pouzit trophie, ktore funguje s trendmicro kniznicou
vsapi6510.

http://www.vanja.com/tools/trophie

`)_|_('       PSIkappa
   I k        psi _at_ talker.sk