[linux] LILO, new&old HDD

NoSFeR nosfer na seznam.cz
Pondělí Březen 31 15:02:22 CEST 2003

Pekny den.

Potrebujem rozbehat rovnaky HDD (4.5GB Fujitsu) v inom PC
OLD_PC = QDI i815+C433+128MB
new_PC = i430TX+P2333MMX+64MB
!pozor new je vlastne starsie ako old ;)

novy HDD "poFDISKujem" (/dev/hdc1-swap; /dev/hdc2 /) mountnem, dam mkfs.ext3
skopirujem oldHDD na newHDD
na newHDD vytvorim (nekopirujem) /tmp(+chmod 1777) /proc /mnt
viem umount, reboot, mount (hdc2) - vsetko OK
fdisk - bootable flag /dev/hdc2 (toto som nie vzdy dodrzal)
ota1: - moze ist aj bez toho (ak je LILO v MBR)?

nastavim newHDD (povodne hdc - teraz hda) ako prim_mast
nabootujem z CD (hdc)-Debian 30r0
rescue = /boot/hda2
lilo
    napisa ADDED - ziaden warning, neotravuje s nicim
po restarte - LILO by malo natiahnut z hda
vypise L 40 40 40 40 (a 40 sa opakuje cca 2-5x za sec. - aj 30 minut - a
zaplna obrazovku)
pokial HDD dam do new_PC (P233) - s malou zmenou L 01 01 01 ...

pakrat som to robil, vzdy sa mi to cez reboot a CD a rescue a lilo podarilo

upozornenie - nedostanem sa ani do LILO "okienka" (je nastavene na 3 sec.)
cize nie je to v zle skompilovanom jadre, zle cp hdd, a pod.

Preco je to raz L 01 a raz L 40?
Preco to nejde :( ?
Preco som niekedy pri experimentovanie (ako 0x80 /dev/hdc ...) dosiahol aj
LI (a tam boot naveky zastal/zmrzol)
Moze to byt nieco s Normal/Large(LRG)/LBA?
resp. s nastavenim lba32 v lilo.conf?

aspon LILO by ist malo stale - nie?

ak spravim dd if=/dev/hda of=/dev/hdc bs=512 count =1 - malo by to fungovat,
nie?
a nefunguje !

ak spravim dd if=/dev/hda of=test_dd bs=512 count =1
ak spravim lilo -S / lilo -s test_li (aky je rozdiel medzi S a s? - man mi
to nevysvetlil)
diff test_dd test_li - differs
nemali by - nie?

Celkovo moze byt v obdobnych prip. problem v large normal lba??
ak ano - poprosim celkovo o link aj na tuto temu, resp. strucne (postaci)
vysvetlenie

A ako to cele rozbehat??

Ako (inak nez cez dd) skopirovat aktualny boot sektor z hda do hdc?
napr. lilo -S a lilo -M - A? - aj tu mi man nepomohl - skuste vysvetlit pls

THX many times