OT: nutnost ptr recordu (Was: Re: [linux] nemozem poslat mail)

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Pondělí Duben 19 06:40:45 CEST 2004

On Sun, Apr 18, 2004 at 07:23:39PM +0200, Martin Hudec wrote:
> 	Cize opat, ak mam naprd reverz, ci uz vlastnou vinou, alebo vinou
> providera, tak opat trpim.. v prvom pripade opravnene, v druhom pripade
> neopravnene..

takze reverzy netreba ... mozeme robit na internete este vacsi bordel -
provider by mal byt schopny zaviest reverzny zaznam - a ak nie je, tak
to nie je provider v pravom slova zmysle - len sa na neho hra

a z vlastnych skusenosti viem, ze zopar "providerov", ktori maju zaroven
na starosti nejaky ten mail server po zavedeni RBL na mojom serveri
prvykrat poculi slovne spojenie open-relay a reverzne DNS, o nutnosti
e-mailovych adries postmaster@ a abuse@ ani nehovoriac

> [...]
> pri mailoch, alebo nie, a ci sa mu chce riskovat, ze mu utecie dolezity mail
> od doleziteho obchodneho partnera, iba preto, ze obchodny partner ma zly ptr
> zaznam. A sef nebude mat vela pochopenia, ak mu utecie zakazka iba preto, ze
> dakto nemohol za to, ze nema/ma zle nastaveny reverz, a miestny admin bol velmi
> aktivny a blokoval maili od nereverzovatelnych IP. Asi by ti velmi rychlo
> povedal, co si mozes robit s reverzami :). Neber ma zle, toto mam z vlastnej
> skusenosti (v suvislosti s tym mi bolo spomenute, ze aktivny blbec je horsi

kolko mailov denne chodi cez vas mail server? kolko vasich pouzivatelov sa
stazuje na kopu spamov? zavisi od konkretnej situacie ... a z vlastnej
skusenosti viem, ze jedna velmi velka firma, ktora ma pobocku na
Slovensku nemala spravny PTR - admin sa ozval (totiz na postmaster@ a
abuse@ mi chodia maily zovsadial), a vec sme vyriesili ... nakoniec za
morom zaviedli spravny reverz a je klud ... nestazovali sa, ze co si to
dovolujem, uznali, ze nemaju vsetko v poriadku

takisto je to moj nazor a v sucasnosti uz kontrolu na PTR nerobim
(zatial) ... viac info okolo MTA -> sendmail na linux.cz

> 	Toto je teda iba moj nazor, a ak doplatim nan, tak je to iba a iba moja
> starost.. Ked sa mam vratit k povodnej teme, ze dyndns.org chalanovi neriesi
> jeho problem, tak hej neriesi, co sa tyka reverzov. Inak je to snad postacujuce
> riesenie, ktore som mu ponukol ako alternativu k rieseniu smtp auth.

a ak sa vratime k povodnemu problemu, tak ak je zakaznikom a provider mu
vytvoril moznost posielat cez smtp-auth, tak treba nastavit klienta
(teda qmail), aby sa autentifikoval smtp serveru pred odoslanim posty
(osobne pouzivam postfix - cital som uz o takej moznosti a nastaveni,
ale este som to v praxi s postfixom ako smtp-auth klientom neskusal)

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471
         PM2185-RIPE