[linux] S-ATA Adaptec 1210SA

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Úterý Duben 27 11:02:12 CEST 2004

> ak mas stovky serverov obvykle nie su kazdy iny, a su
> vacsinou rovnake, takze si mozes vzdy po vydani noveho
> kernelu zbuildovat jeden, ktory podporuje hardware vsetkych
> serverov a jednym skriptom uploadnut a rebootnut masiny.
> urcite je to cistejsie ako pouzivat distribucne jadra.

no, spravoval som desiatky serverov pre rozne firmy. a podobne ako
hovoril
aj tutok kolega, aj pre mna bolo najlepsie riesenie pouzivat distribucne
jadra.
a az v pripade, ze tam bol exoticky hardware, tak sa kompilovala vanilka

alebo jadro z distribucnych zdrojakov.

v mojom pripade boli v pozadi ekonomicke a prakticke dovody. upgrade
jadier bola jedna z mnohych veci ktore som mal robit, a nemohol som si
dovolit kompilovat kazde jadro osobitne. pri tom pocte strojov som si aj
tak
nepamatal, v ktorom je aky hardware. gcc nie je na kazdom stroji, a nie
vzdy som mal inu masinu na ktorej by som mohol robit kompilacie.. atd...

anyway, ked je zhora dane ze hodina mojej prace stoji niekolko tisic
korun,
neobhajim si u zakaznika vymenu jadra za cca 5 tisic korun, ked to iste
moze byt spravene za par minut popri niecom inom s nakladmi bliziacimi
sa
k nule, nahodenim noveho balicka. jemu to za tie peniaze neprinesie
ziadny
efekt, a dat na to nizsiu cenu nema zmysel, lebo moj cas sa da vyuzit
tam kde
to naozaj za tie penaize stoji, napriklad pri disaster-recovery.

anyway, ked ma zakaznik exoticky hardware, neni inej cesty ako cez
kompilaciu, ktora vsak stoji cas a tym padom peniaze. doma mam jadro
kompilovane, ale len kvoli exotickemu zelezu.

a este jeden pohlad - momentalne robim pre zakaznika ktory ma tisice
serverov, a na kazdom z nich maju roota stovky adminov. keby si tu chcel

kazdy vykompilovavat vlastne jadro, asi by si to mohli hodit, lebo by sa
ani
nevedeli dohodnut, co vsetko tam zakompilovat. a potom, robte niekolko
tisicov kompilacii kazdych par mesiacov len preto, ze stroj mozno pobezi

o trochu rychlejsie.

doma je doma, kto ma cas a chut nech kompiluje. ale v biznis prostredi
su
aj dolezitejsie ukazatele, ako prijemna vanilkova vona alebo zvysenie
vykonu
o 2.4%.

pixall