[linux] Postfix + Greylist

Lubos Vitek mailings na fan-space.de
Středa Prosinec 15 16:42:01 CET 2004

Zdravim,

mam otazku ohladom Postfixu a Greylistov. Skusal niekto z vas Postgrey
(http://isg.ee.ethz.ch/tools/postgrey/) spolu s postfixom na servroch s
vysokym loadom ?

Ide mi o to, ze my pouzivame upraveny postgrey na mysql, ale v poslednej
dobe vykon rapidne klesa. V databaze mame uz vyse 2.5 mil zaznamov a
dost casto sa stava, ze mysql zacina timeoutovat.

Originalne pracuje postgrey s berkleyDB (perl), ale neverim,ze by to
bolo rychlejsie. Rozmyslame nad tym, aku DB na to napojit. Vie niekto
poradit rychlu DB, ktora by v podstate pracovala len s jednou tabulkou a
nemala problemy s 2mil zaznamami (pribuda ich cca. 10.000 - 100.000 za
tyzden) ?

Pouziva pripadne niekto podobne riesenie - greylists - s inym softwerom,
na servroch s postfixom s mailovou trafikou > 150.000 mailov / den ?

Takziez ma zaujimaju skusenosti adminov s greylistami. My sme mali
hlavne zo zaciatku dost vela supportu kvoli mailitkam, co neboli schopne
akceptovat "450 - you are greylisted ..." kody, ale uz sa to celkom
stabilizovalo. Co sa tyka SPAMu, odkedy mame greylisty, redukoval sa
min. o 50-70% ...

Vopred vdaka za kazdu odpoved.

Pekny den zela

Lubos.