[linux] nahrada za IMQ (LONG)

jmi minaroviech9 na kepler.fmph.uniba.sk
Pátek Leden 16 22:53:40 CET 2004

caute,

> Zdravim,
> takze hned zo zaciatku, plnohodnotna nahrada za IMQ neexistuje, viacmenej
> ani obdoba IMQ v inych OS sa nevyskytuje...

toho som sa bal

> [...]
> dalej vyvijat nebude, ale pre jadra 2.6.x je nova implementacia:
>
> http://www.digriz.org.uk/jdg-qos-script/index.html
>
> Konkretne Alexander Clouter a Chijioke Kalu prekopali do jadra 2.6.x veci:
> IMQ, ESFQ, IPP2P, CONNMARK a pri prepisovani zistili, ze problem v padani
> IMQ je kernel related a A. Kuznetsov sa zatial k tomu este nevyjadril...
>
> Este k tomu IMQ, verzia ktora je na strankach Patrick McHardy je dost
> bug-ova a v mailingliste LARTC sa objavilo zopar patchov, ktore by mali
> niektore problemy riesit. Kazdopadne, ak cez IMQ tecie vacsie mnozstvo
len neviem preco to chodilo par mesiacov a teraz to zacalo padat
inak mam kopiu toho disku v inom routri, kde cez imq shapujem tiez zopar
sietoviek a tam to nepada (klop klop)
idem to dako poskusat, ze ci to zhadzuje connmark, imq, htb, alebo daco ine

> Kazdy interface moze mat maximalne priradenu jednu queueing disciplinu a
> jeden policing. Shapovat v zmysle queueingu sa da vzdy len odchadzajucim
> smerom. Prichadzajuci trafik mozes orezavat za pomoci policing-u,
> konkretne v linux-e je implementacie ingres-u. Prichadzajuci trafik mozes
> len zahadzovat a dufat, ze druha strana znizi intenzitu posielania
> packetov ...
to je jasne, ale ingres je nepostacujuci

> Ak nutne potrebujes shaping oboma smermi a nepotrebujes shaping sa
> suctovany tok, tak sa to da bez IMQ najjednoduchsie implementovat pomocou
> shaping bridge... ale to je potom uz o architekture siete...
bridge nechcem
potrebujem shapovat sucet in/out trafficu (a to na kazdom interfaci -
mikrovlnky)

dik

jmi