[linux] jadro (, kompilacia), initrd (debian sarge)

Čtvrtek Březen 4 08:47:16 CET 2004

On Wed, Mar 03, 2004 at 09:36:10PM +0000, Tomas Zatko wrote:
> Dobry den!
>
> Mnou skompilovane jadro (2.6.0) nechce nabehnut.
> Initrd mu davam ten, ktorym uspesne krmim jadro ktore nabieha v pohode.
> (povodne predkompilovane, to z deb balicku)

To z deb balicku je aka verzia?

> [...]
> directory
> FATAL: Could not load /lib/modules/2.6.0/modules.dep: No such file or
> directory
> FATAL: Could not load /lib/modules/2.6.0/modules.dep: No such file or
> directory
> (----HLASENE VEEEEELA KRAT------)
> mount: /dev2/root2 is not a valid block device
> FATAL: Could not load /lib/modules/2.6.0/modules.dep: No such file or
> directory
> mount: /dev2/root2 is not a valid block device
> FATAL: Could not load /lib/modules/2.6.0/modules.dep: No such file or

bodaj by nie. Pokial viem ziadne jadro 2.6.0 (presne tento nazov) v
balickoch nebolo. Takze ak mu davas initrd z ineho jadra tak tam ma
moduly v inom adresari. /lib/modules/{nazov_jadra}/modules.dep

> [...]
>
> takze pokus s parametrom noinitrd:
> .
> .
> .
> VFS: Cannot open root device "301" or unknown-block(3,1)
> Please append a correct "root=" boot option
> Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(3,1)
>
> Tak teda ok. Nech sa mu paci. Skusam s parametrom
> noinitrd root=/dev/hda1
>
> VFS: Cannot open root device "hda1" or unknown-block(0,0)
> Please append a correct "root=" boot option
> Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(0,0)

Nasiel disk? Je ovladac (predpokladam) IDE disku priamo v jadre?

Najrozumnejsie je si prekompilovat jadro, tak aby vsetko, co natahuje
ako modul jadro distribucne po nabootovani, bolo priamo v jadre a nie
ako modul. Je to asi najbezpecnejsie pokial nevies naco, ktory modul je
a nevies kedy sa zavadza do pamate.

potom uz len nakonfigurovat lilo a spustit ho. Najlepsie s parametron -v
aby bolo vidiet ci kvoli niecomu nerepta.