[linux] distribucia

riki phobie na axfr.org
Středa Listopad 3 16:30:52 CET 2004

> 1. ktora z vyssie uvedenych distr. je na tento ucel najvhodnejsia?
> radsej volit cestu 'komercnejsej' distr? (iste zazemie, stabilita,
> vhodnost pre taketo rozsiahle riesenie,...)
> (osobne pouzivam debian (a na niektorych produkcnych serveroch
> testing) a zatial som nemal (vaznejsie) problemy)

testing pouzivam na serveroch a je v pohode, co sa tyka komercnejsej
distry pre mna osobne je dost varujuci pristup k redhatu ohladom konca
supportu na free distru

debian by som pouzil kvoli distribuovanemu vyvoju ktory nie je vacsinou
zavisly na jednostlivych osobach/firmach, pri velkom nasadeni moze byt
prijemne ze sa ti boxy sami prirodzene vyvijaju, a nemusis riesit
upgrady z verzie na verziu, co pri takomto pocte moze byt
pain-in-the-ass. z tych co si vymenoval ma asi najlepsi balickovaci system.

> [...]
> celkom by ma potesila taka ficurka, aby som nemusel kazdy vzdialeny
> box prechadzat a samostatne aktualizovat (kernel, verzie aplikacii,
> pripadne zmeny v konfiguraciach,..). viem, ze sa to da urobit vlastnym
> skriptom, no pred casom (rok+) som postrehol informaciu o tom, ze
> debian sa dokaze synchronizovat voci nejakej instalacii. urobim zmenu
> na nejakej defaultnej instalacii a vsetko ostatne sa podla toho zachova.
> (nechel by som pouzit automaticky apt-get upgrade). neviem ako sa
> taketo nieco sprava v praxi a ci rh a bsd takuto ficurku obsahuje.

toto nie je uz vecou distribucie ale jej upravy

> 3. nevyzadujem klikatelnu administraciu, mozno preto preferujem debian

ak nechces automaticke aktualizacie a management tak by bolo gui
efektivnejsie