[linux] sendmail ako smtp server

Sobota Září 4 15:24:08 CEST 2004

On 04.09 13:54, xixO wrote:

> nechcel som to hned napisat a nechce sa mi o tom bavit s poskytovatelmi

no, minimalne by si si to mal od nich dat vysvetlit. Aby ti sluzba
fungovala je asi lepsie ako to urobit efektivne... a mne pripada ten dovod
jednak nezrozumitelny jednak podozrivy...

> napr. bind? -jaj sak ano, to mam tiez u seba pre localhost

predovsetkym som myslel lokalnu dns cache, ci uz bind alebo iny DNS
server. moznost mat lokalne DNS zaznamy pre vlastnu LAN potesi tiez.

> our LAN[192.1.1.0/255.255.255.0]

tieto IP oficialne pouziva:

BBN Communications BBN-CNETBLK (NET-192-1-0-0-1)
                                  192.1.0.0 - 192.1.255.255
Bolt Beranek and Newman Inc. BBN-WAN (NET-192-1-1-0-1)
                                  192.1.1.0 - 192.1.1.255

inac jeden z priekopnikov internetu...

> -> provider LAN[192.168.50.0/255.255.255.0]
> -> Inet

> samozrejme s NATom, teda aspon u nas ;-)

ak ma provider LAN 192.168.*, robi NAT tiez a imho je zbytocne ho mat
dvakrat. Takze mozno by stalo za to poziadat ho o IP rozsah z jeho siete a
pouzivat ten bez NATu do jeho siete.

Ale lokalny DNS urychlovat a SMTP server samozrejme odporucam nadalej,
pokial na ekvivalentne servery providera (DNS a SMTP) mate linku >=10 mbit
(t.j. ze vas shapuje az von od seba)

Quantum mechanics: The dreams stuff is made of.