[linux] sendmail ako smtp server

Pondělí Září 6 08:40:38 CEST 2004

On 04.09 21:37, Michal Fojtik wrote:
> A preco by to robil ? Sak ked vam bezi smtp tak lokalne majly (na vasu
> domenu) doruci priamo a nepouziva smtp server providera...

napriklad preto, ze ako STMP server by mal dorucit maily kam patria...

jedine, zeby provider mal lokalne dotycnu domenu nasmerovanu inac (jeho
DNS server by mal vlastnu zonu, inu ako oficialnu, teda tu ku ktorej sa
dopatrame cez ROOT nameservery), ale to by bola chyba providera...

a mas teda VOBEC nejaky mail server aby som vedel o com sa ma zmysel vobec
bavit?

> Preco neposielate postu priamo s vasho SMTP a pouzivate SMTP server
> providera ? Ja som tiez podobny problem riesil (viz archiv konfery)
> a nakoniec to posielam priamo...

ja som to pochopil tak ze mail server nema, SMTP stareho providera pouzit
nemoze a novy provider mu postu pre jeho domenu nechce korektne
dorucovat...

pretoze v pripade lubovolnych problemov s nefungovanim NATu su potom dve
mieta kde to blbne, NAT u vas a u providera.

no a? u mnohych providerov mozes dostat vlastne routovane IP adresy. Takto
sice nebudu routovane zvonka, ale aspon do siete providera budes moct
pristupovat priamo, napr. k jeho sluzbam.

> :) Proste pokial mate rychlu linku ku providerovi tak je zbytocne davat
> vlastne DNS cache (btw odporucam djbdns naiesto bindu...).

ja ziadne vytvory DJ Bernsteina neodporucam, v kazdom pripade to je
vysvetlenie postacujuce :)
BSE = Mad Cow Desease ... BSA = Mad Software Producents Desease