[linux] tlac v prostredi linux / windows

Slavo Fabian lists na zdarma.sk
Středa Srpen 17 13:29:37 CEST 2005

Ing. Jan ONDREJ wrote:

>Co myslis pod vetvou siete?

Ospravedlnujem sa, za nie uplne informacie, ale zatial sa snazim
pochopit tento problem a lokalizovat ho a nie som nejak mimoriadne
zdatny v sietach, takze skor skusam co sa deje.

Mam tu tri vetvy siete - koaxial  - pripojene na jeden server - novell -
su tam tri sietove karty. Su 3 rozne adresy tychto sieti 10.10.1
10.10.2   10.10.3 a jedna cast siete 10.10.4. je este pripojena cez
router, kde je zaroven 4 portovy prepinac, takze tam su napojene zvysne
4 pc.

>Ak myslis za routrom, tak skus pouzit miesto mena servra IP adresu.
>Niektore windowsy ale tusim blokuju taketo prihlasenia.

To som skusal ako prve, ale bohuzial nepomaha, odhadujem, ze je
pravdepodobne problem so smerovanim, ale to je oblast, v ktorej sa velmi
nevyznam a neviem ako otestovat specialne pre tuto moju tlac, lebo bezny
ping na adresy prechadza bez problemov vsade nezavisle na operacnom
systeme.

>Este lepsie je spravne nastavit DNS server, domenu (nemyslim NT domenu)
>a celkovo preklad mena pocitaca na IP.

vdaka, musim nad tym porozmyslat, ale ked to nebezi s ip adresou ...

>Port 631 je IPP (internet printing protocol). Na jeho podporu tusim
>potrebujes specialne ovladace do windows a standardne ho nepodporuje.

v novsich verziach uz podporuje, ale stiahol som ovladac - bezi na win
98 a ak su pc na spolocnej vetve siete - na jednom koaxiale, tak bez
problemov tlac prechadza, ak su na roznych, tak konfiguracia - pouzivam
kde configuraciu tlaciaren automaticky nenajde -  musim zadat ip adresu,
ale potom ju identifikuje a stiahne nastavenie ale ked dam tlacit
skusobnu stranku, tak to ostane visiet - ostava vo fronte a dalej sa
nedostane - error log -" [cups-polld 10.10.3.156:631] Unable to connect
to 10.10.3.156 on port 631: Connection refused " Zaujimave, ze na
spolocnom koaxiale refused nie je a nezavisi od ani od skupiny, lebo na
dany server mozu tlacit vsetci a cez windows to aj robia.

>O zdielani tlaciarne cez HTTP protokol neviem.

je to samozrejme ipp protokol, len som napisal, ze je dostupna na adrese
http://nieco:631

>Lepsie riesenie je vyzdielat tlaciaren cez SAMBU. Potom na nej budu tlacit
>vsetky windowsy.

to sa mi prave tiez nedari - linux pc najdu tlaciaren na linuxe zdielanu
cez samba bez problemov - nezavisle na vetve sieti, windows nie, hoci
najdu suborovy system daneho tlacoveho servera bez problemov a ked
adresu tlaciarne zadam rucne, tak sa spusti tlac skusobnej stranky, ale
a tlacovy subor odide niekam do neznama, nevedno kam.

>Ako ovladac mozes v linuxe nastavit RAW printer a nahodit
>spravne ovladac vo windowse, aby ti to nahodou linux nejak neupravil.

to mozem skusit, len neviem, ci prave tu je problem

>Takto mozes tlacit na tlaciarni pripojenej na linux aj ked nema
>konkretny ovladac pre linux.
>
>		SAL

Vdaka, kazda rada je dobra, zatial sa v sietach len ucim orientovat.

Slavo.