[linux] verejny relayhost

Pátek Únor 25 19:08:57 CET 2005

On 25.02 18:57, riki wrote:
> 1. zodpovedny za tuto adresu je obvykle provider, resp. vlastnik
> adresneho bloku v ktorom sa adresa nachadza

predovsetkym vlastnik IP. pre dynamicke IP provider, pre staticke jeho
zakaznik.

> 2. niektory magori postuju do blacklistov pri spame z 1 adresy z oblubou
> cely adresny blok v ktorom sa nachadza

do blacklistov sa tlacia jednotlive IP, vynimkou je napriklad SPEWS co je
vsak list fungujuci na uplne inom principe (a nemal by sa pouzivat na
blokovanie mailov, vyhradne na zvysovanie spam skore)

> 3. z dynamickej adresy by si podla rfc a inych pseudodobrych mravov
> nemal posielat postu priamo do internetu, ale len cez postovy server
> providera, obvykle sa spamuje aj z takychto adries, preto bod 2.

tieto adresy (a adresne bloky) sa zvyknu uvadzat v listoch dynamickych
adries. A mnoho ludi blokuje dynamicke adresy.

> sumar: ked mas blbeho providera ktory ma na haku co robia jeho zakaznici
>  tak by si ho mal zmenit

to rozhodne
Linux - It's now safe to turn on your computer.
Linux - Teraz mozete pocitac bez obav zapnut.