[linux] window manazery KDE a IceWM

Lubomir Host rajo na platon.sk
Pondělí Červen 6 09:21:09 CEST 2005

On Sun, Jun 05, 2005 at 11:42:08PM +0200, Nexus wrote:
> Zdravim.
>
> Vedel som, ze tam bude aj nieco ine, len som neprisiel na to, v com to
> "kvitne" :).
>
> Mna osobne linuxacke prostredie (obzvlast KDE) velmi nadchyna. Mozem tam
> nastavit milion "sprostosti" a viem, za dalsie tri miliony sprostosti som
> este neobjavil :D. Ja osobne mam slabost pre databazi a nejake rozsiahlejsie
> tabulky ma neodradia ...

KDE je super. Pouzival som ho asi tak 3 roky dozadu. Az kym som
neobjavil IceWM. Prilezitostne ale mam moznost KDE na desktope vidiet.

IceWM nema ikonky na ploche (mozno najvacsi handikep pre niektorych ludi),
ale kedze ja mam aj tak 99% casu cele okno maximalizovane, tak mi to
nevadi. Ponuka "Start" je klasicky ako vo windowsoch. Mne osobne sa ale
najviac paci moznosti upravit si toolbar podla mna. Vytvoris si
viacurovnove menu podla seba. Najlepsia vlastnost ale je nastavovanie
preferencii okna (kombinacia ~/.icewm/winoptions a ~/.Xdefaults
konfigurakov). Zbezny prehlad veci, ktore sa daju "vystrajat":

- na rozdiel od WinXP mozno posunut aj okno, ktore momemtalne nie je
  aktivne (ak ti vyskoci nejaky dialog z nejakeho okna vo WinXP, tak to
  povodne okno uz neposunies)

- viacero virtualnych pracovnych ploch

- zarolovanie okna (ostane iba jeden uzky pasik)

- skrytie okna (nevidno ho pri prepinani Alt+Tab)

- nastavit oknu vlastnost, aby bolo na kazdej pracovnej ploche

- nastavit oknu vlastnost, aby ikonku malo iba v "tray menu"

- prednastavit velkost, polohu a cislo pracovnej plochy, kde sa okno
  objavi

- zrusenie moznosti zatvorit okno

- nastavit a prednastavit vrstvu okna (ci ma byt stale navrchu, pod
  ostatnymi oknami a pod.). Dostupnych je 7 vrstiev

- v toolbare mozno vytvorit ikonku na spustenie programu, ktory bude
  spusteny iba raz. Ak kliknes na ikonku druhykrat, nic sa nespusti
  (pokial sa predchadzajuci program neukonci)

- IceWM zabera neporovnatelne mensie systemove prostriedky ako KDE.
  Napr. start prostredia je oproti KDE uplne bleskovy ;-)

Vela z tychto vlastnosti maju aj ine window managery, pripadne niektore
vlastnosti maju este nevyse. Mozno niektor odporuci este nieco ine. ;-)

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Software Development Group         http://platon.sk/  : :' :